kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

تحریم، آمار گردشگران خارجی اصفهان را کاهش نداد


 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: بخشی از تحریم‌ها، صنعت گردشگری را هدف قرار داد اما آمار گردشگران خارجی این استان کاهش نیافته است.
فریدون الهیاری تصریح کرد: ممکن است تحریم‌های اعمال شده، شدت ورود گردشگران به کشور را کاهش دهد اما سطح آمار این گردشگران را کاهش نداده است. وی یکی از راهبردهای مهم برای حفظ آمار گردشگران خارجی کشور را صدور روادید الکترونیک و بدون الصاق به گذرنامه گردشگران برشمرد و افزود: این تدبیر کمک کرد تا گردشگران خارجی بدون نگرانی از اعمال تحریم‌ها وارد کشورمان شوند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهارداشت: برای توسعه گردشگری باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری این بخش را توسعه دهیم اما فراهم کردن زمینه نرم‌افزارها از جمله تربیت نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده برای گردشگری مهم‌تر است. وی اضافه کرد: توجه به این بخش موجب خواهد شد تا بتوانیم به بازارهای جهانی گردشگری و صنایع دستی نفوذ کنیم و سهم خود در بازارهای جهانی را افزایش دهیم.
الهیاری آموزش فنی و حرفه‌ای و استفاده از فناوری‌های نوین را از ضرورت‌های بخش گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: توجه به آموزش‌های لازم و دستیابی به فناوری‌های نوین ارائه خدمات بهتر در این بخش‌ها را تسهیل می‌کند. وی با اشاره به فعالیت دستکم ۴۰ هزار نفر در بخش صنایع دستی استان، افزود: بر اساس استانداردهای بین‌المللی ۲ درصد از مشاغلی که در زمینه هنر وجود دارد باید در صنایع دستی باشد که اصفهان درحال نزدیک شدن به این استاندارد جهانی است.