kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
عضو کمیسیون قضایی مجلس:

نفوذی‌های وزارت نفت زمینه‌ساز توقیف «گریس1» بودند

ابوترابی می‌گوید نفتکش‌گریس1 که در جبل‌الطارق توقیف شد از طریق لو رفتن اطلاعات آن از سوی نفوذی‌های وزارت نفت بود و از طریق همین نفوذی‌ها دشمن‌اشراف کامل بر روی این وزارت‌خانه پیدا کرده است.




ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: از 17 نفری که اداره اطلاعات در بحث جاسوسی اخیرا دستگیر کرد، 5 نفر از آنها در وزارت‌خانه مهمی‌مشغول فعالیت بودند که این‌ها هم از مسیر دوتابعیتی و قولی که در مورد تابعیت داده، جذب شدند.
وی در ادامه تأکید کرد: در این شرایط حساس وزارت نفت پاشنه‌آشیل کشور است و دشمن روی این وزارت‌خانه سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است؛ در این 17 نفری هم که وزارت اطلاعات دستگیر کرده، برخی از جاسوسان، اطلاعات مشتری‌ها و فروش نفت ما را به دشمن می‌دادند.
 ابوترابی افزود: دو پرونده‌ای که اخیرا برای این وزارت‌خانه باز شد یکی همان دستگاه کارتخوانی بود که در دفتر وزیر پیدا شد و پرونده دیگری که نهاد‌های امنیتی آن را مطرح کردند، دستگیری خانمی‌بود که از طریق مدیران نفتی اطلاعات مشتریان ما در این شرایط تحریمی ‌را به دشمن می‌فروختند.
عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم عنوان داشت: نفتکش‌گریس1 (آدریان دریا) هم که در جبل‌الطارق توقیف شد نیز از طریق لو رفتن اطلاعات آن از سوی نفوذی‌های وزارت نفت بود و از همین رو دشمن‌اشراف کامل بر روی این وزارت‌خانه پیدا کرده است.
وی ادامه داد: محکومیت چند تن از معاونین در پرونده کرسنت و بازگشت برخی از بازنشستگان که با عنوان مشاور به کار بازگشته‌اند و برخی از آنها هم جز محکومان پرونده کرسنت هستند، از دیگر تخلفات وزارت نفت است.
ابوترابی در ادامه گفت: نکته دیگر اسناد بسیار مهمی‌ بود که در پروژه پارس جنوبی فاز 11 به شرکت توتال داده شد و این شرکت اسناد بسیار مهم و زیاد ما را با خود برد؛ جمیع این اتفاقات عاملی شد تا انتقاد تندی را به وزارت خانه داشته باشیم.
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: در بحث حذف کارت سوخت چقدر مصرف بی‌رویه داشتیم و پیش‌بینی می‌شود در روز 200 میلیارد تومان بابت قاچاق سوخت ضرر می‌بینیم؛ حذف کارت سوخت عاملی شد تا هم مصرف سوخت بی‌رویه بالا برود و هم قاچاق آن زیاد شود.