kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
خطیب جمعه تهران:

مجلس و دولت قوانین دست و پاگیر برای سرمایه‌گذاری و تولید را از میان بردارند

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت برداشته شدن قوانین دست و پاگیر در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید تأکید کرد و گفت: در این صورت سرمایه‌دار می‌تواند از سرمایه خود استفاده کند و کار زیاد شده و ‌اشتغال افزایش می‌یابد.




آیت‌الله محمد امامی ‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید قوانین دست و پاگیر تولید و سرمایه‌گذاری را از میان بردارند، افزود: در این صورت سرمایه‌دار می‌تواند از سرمایه خود استفاده کند و کار زیاد شده و ‌اشتغال افزایش می‌یابد.
به گزارش فارس، وی مسئله فرهنگ را از جمله تأکیدات رهبری عنوان کرد و گفت: برای اینکه فرهنگ اسلامی ‌شده و کمال یابد، باید قبل از آن اخلاق‌ها و رفتارها را رصد کنیم، یعنی مراکز علمی ‌است که می‌توانند آمار تهیه کنند بگویند امسال مسجد‌ها چگونه بوده است. در مسئله حجاب نیز باید راهکارها ارائه شود. این رصد کردن اخلاق در جامعه است. همچنین کسانی که ربا می‌خورند را رصد کنیم که کم شده است یا زیاد؟
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: وزارت دفاع و دست‌اندرکاران این حوزه چند سال پیش خدمت رهبر معظم انقلاب بودند، ایشان فرمودند شما خودتان بروید و راجع به همین مسائل دفاعی فکر کنید، لذا آنها طراحی کردند که از جمله آن می‌توان به پدافند «باور 373»‌‌ اشاره کرد. این همه قدرت، نام باور گرفت برای اینکه باور کنیم که می‌توانیم و قدرت داریم.
وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد:‌ ترامپ! خودت و هم‌‌پیمانان تو ابله هستند؛‌ ابلهی و حماقتت را به دنیا هم نشان دادی، اما جمهوری اسلامی‌شجاع و قوی است و رهبر معظم انقلاب و امام راحل این شجاعت را در تمام جوانان و ملت ما تزریق کردند.
میز خدمت در نماز جمعه برپا می‌شود
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سیدحمیدرضا قریشی، فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در سخنرانی پیش از خطبه‌های‌ نماز جمعه تهران با بیان اینکه میزهای خدمت در ضلع غربی مصلی امام خمینی(ره) تشکیل می‌شود، گفت: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نفت، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تعاون، کشور و اقتصاد و دارایی و نهاد ریاست جمهوری هفته آینده میز خدمت را با هماهنگی ستاد نماز جمعه تشکیل می‌دهند.
وی توضیح داد: یکی از خدمات ارائه شده در هفته دولت امسال این است که می‌توانید هر نقطه که زندگی می‌کنید، ۵۰ متر از پشت‌بام خود را در اختیار وزارت نیرو قرار دهید، تا علاوه بر کمک به این وزارتخانه برای تولید برق، به مردم محل خود نیز کمک کنید.
قریشی افزود: همچنین هر ماه مبلغ قابل توجهی حدود ۲۰ برابر یارانه به کسانی که در آن ساختمان حضور دارند، توسط وزارت نیرو تقدیم می‌شود.
فرمانده بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: این اقدام بهترین فعالیت از نظر سیاسی، اجتماعی و دفاعی‌امنیتی است و برای مثال اگر همچون کاراکاس و ونزوئلا نیروگاه‌های کشور، مورد تهدید قرار گرفت، بتوانیم در شهرهای خود برق داشته باشیم و به‌صورت غیرمتمرکز این منبع حیاتی را تأمین کنیم.
انصارالله، کابوس آمریکا و اسرائیل
سعدالله زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز طی سخنانی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: جنگ 53 ماهه علیه مردم یمن، توطئه غربی ـ عربی با همکاری شورای امنیت سازمان ملل و جنایتی علیه مردم مظلوم این کشور است. وی افزود: انصارالله یمن هم اکنون با پیروزی‌های اخیر به کابوس آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و سعودی‌ها تبدیل شده است. به گزارش فارس، زارعی خاطرنشان کرد: امروز در یمن، انصارالله به‌عنوان یک کلمه طیّبه که توانسته علی‌رغم مواجه شدن با یک جنگ جهانی از ملت یمن و عزت و شرافت و موجودیت این کشور دفاع کند، نامی ‌پرتلألو داشته و قدرتش غیرقابل انکار است.
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: انصارالله و جریان مبارز یمنی و به تعبیر رهبر انقلاب، به زودی دولتی قوی را تشکیل داده و مسائل یمن را حل خواهد کرد. وی اظهار داشت: در طول ده‌ها سال گذشته سعودی‌ها به دنبال وهابی‌سازی یمن بودند، ضمن اینکه آنها مخالف وحدت درونی یمن برای حل مشکلات کشور بوده و مانع از توسعه من با اجرای اقدامات خبیثانه شدند.
زارعی خاطرنشان کرد: یمنی‌ها مفتخر به تمدنی عظیم و فاخر بوده و راه مقاومت را در برابر سعودی‌ها انتخاب کردند که در این مسیر، علامه سید بدرالدین طباطبایی و علامه سیدمجدالدین مؤیدی نقش بارزی در بازیابی افکار تشیع در برابر تفکر وهابی‌ها داشتند. کارشناس مسائل غرب آسیا افزود:‌ این دو عالم بزرگوار، جمعیت شباب‌القرآن را راه‌اندازی کرده و جوانان یمنی را منسجم و با مفسدین مقابله و مبارزه کردند.
وی تصریح کرد: قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل، جبهه جهانی غربی ـ عربی علیه مردم مظلوم یمن بوده و مجوزی برای تجاوز و ادامه جنایت علیه مردم یمن محسوب می‌شود.