kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

خبر «بد» برای تروریست‌ها و غرب خان‌شیخون به‌طور کامل محاصره شد

علی‌رغم جنگ روانی و جار و جنجال آمریکا و دیگر حامیان تروریسم، شهرک و منطقه راهبردی «خان شیخون» در استان «ادلب» تحت محاصره کامل نیروهای ارتش سوریه در‌آمد و شمارش معکوس برای آزاد‌سازی این منطقه حساس آغاز شد.



نیروهای ارتش سوریه مزارع و بلندی‌های اطراف شهرک خان شیخون در جنوب استان ادلب را کاملا آزاد کردند و این شهرک راهبردی را نیز دیروز بالاخره تحت محاصره کامل خود در‌آوردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با این پیشروی، جنگنده‌های روسیه و سوریه مواضع تروریست‌های جبهة النصره در«خان شیخون»، «رکایا»، «کفرسجنه» و «شیخ مصطفی» که در جنوب ادلب واقع شده‌اند، را بمباران کرده و مسیر امدادی تروریست‌ها را نیز هدف قرار ‌دادند.
عملیات آزاد سازی استان ادلب و شمال استان حماه، چند ماه قبل آغاز و سپس، به خاطر وعده‌های ترکیه مبنی بر خارج کردن تروریست‌ها از مناطق کاهش تنش ادلب، متوقف شده بود. اما با مشخص شدن کارشکنی ترکیه و حمله تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه، ارتش این کشور نیز عملیات آزاد‌سازی ادلب را ششم مرداد ماه جاری از سر گرفته است. در این میان نیز همان طور که انتظار می‌رفته است، جبهه حامی تروریسم علیه این عملیات، جار و جنجال راه انداخته و مدعی شده‌اند که این عملیات، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد.
به اعتقاد کارشناسان، حامیان تروریست‌ها در سوریه می‌دانند که تسلط ارتش سوریه بر ادلب و خان شیخون، کار تروریست‌ها را در این کشور یکسره می‌کند. به همین خاطر است که آنها اکنون بی‌قراری می‌کنند و می‌خواهند به هر ترتیبی که شده‌، جلوی این عملیات و پیشروی ارتش سوریه گرفته شود. در خصوص اهمیت شهرک «خان شیخون» نیز باید گفت که این شهرک مشرف بر مسیرهای اصلی و حیاتی در شمال غرب سوریه است و تسلط ارتش سوریه بر آن، باعث می‌شود که میان تروریست‌ها در ادلب و حماه فاصله بیفتد.
حضور نیروهای روسی در مرزهای عراق
ایسنا به نقل از منابع محلی در شرق سوریه گزارش داد، شماری از نیروهای ارتش روسیه پس از ورود به شهر «دیر الزور»، وارد منطقه «البوکمال» در نزدیکی مرز عراق شدند.منابع یاد شده گفتند: منطقه‌ای که نیروهای روسی در آن مستقر شده‌اند، دقیقا مقابل شهر «هجین» (‌تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک روسیه»‌) قرار دارد.
نیروهای روسیه تا کنون در دو پایگاه «حمیمم» و «طرطوس» در شمال غرب سوریه حضور داشته‌اند.