kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴

کوتاه اقتصادی


* رئیس مرکز اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد از اجرای طرح ضربتی بازرسی از ترازوها و وسایل توزین موجود در سطح بازار و مراکز عرضه همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان خبر داد. عادل بنایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این طرح در سراسر کشور همزمان با شروع ماه رمضان به اجرا در‌می‌آید و هدف ازآن نیز استانداردسازی هرچه بیشتر وسایل توزین و ترازوها است. همچنین در زمان اجرای این طرح با متخلفان و کسانی که از طریق وسایل توزین غیراستاندارد اقدام به کم‌فروشی می‌کنند برخورد جدی خواهد شد.
* گمرک جمهوری اسلامی شرایط واردات 10 نوع ماشین‌آلات مستعمل کشاورزی را اعلام کرد. مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه اعلام کرد که 10 نوع ماشین‌آلات مستعمل کشاورزی با شرایط خاص و تا پنج سال ساخت قابل ورود است و فقط مارک‌های خاصی که عمده آن ماشین‌آلات کشاورزی اروپایی و آمریکایی را مشمول می‌شود. این مصوبه شامل تراکتور کشاورزی چرخدار لاستیکی و انواع کمباین برای برداشت غلات، ذرت، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و غیره می‌شود که با ورود این ماشین‌آ‌لات به شکل مستعمل در کمیته ماده یک آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات موافقت شده است.
* معاون وزیر نفت گفت: هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری شرکتهای بین‌المللی در ایران وجود ندارد. منصور معظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکتهای بسیاری در این زمینه مذاکره انجام داده‌اند اما هنوز به نتیجه‌ای که منجر به قرارداد شده باشد نرسیده‌ایم زیرا این یک کار زمان‌بر است. وی درباره تقویت و بهبود جایگاه ایران در اوپک هم خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ای که در وزارت نفت تدوین شده، جایگاه ما در اوپک تقویت می‌شود و توان چانه‌زنی ما گسترش پیدا می‌کند.
* مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد: دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر که 25 دی پارسال ابلاغ شد شامل همه واحدهایی که دفترچه قسط نگرفته باشند و واحدهایشان نیز تحویل داده نشده باشد می‌شود.حسن‌ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش‌نامه‌‌های یک و دو در زمینه افزایش قیمت سراسری بوده که در شهر پردیس هم به آن عمل شده است و بخش‌نامه شماره سه که در تاریخ 25 دی پارسال ابلاغ شد نیز به صورت سراسری و برای همه شهرها بود که ما نیز متعهد هستیم به آن عمل کنیم. وی درباره حل مشکلات روبنایی واحدهای مسکن مهر پردیس بعد از تحویل آن‌ها نیز گفت: هر شرکتی که این واحدها را تحویل می‌ دهد متعهد است که کارهای بعد از تحویل را نیز انجام دهد.