kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

کوتاه از شهرستان‌ها



معرفی عاملین آتش‌سوزی
ساری- خبرنگار کیهان: در راستای طرح ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش و سوزاندن ساقه‌های برنج، مامورین یگان حفاظت و کارشناسان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های آمل و فریدونکنار ضمن تذکر به کشاورزان، 25 متخلف را که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و آلودگی زیست محیطی نمودند را به مراجع قضایی معرفی کردند.آتش زدن کاه و کلش که برای آماده‌سازی شالیزار جهت کشت دوم برنج در برخی شهرستان‌های مازندران توسط کشاورزان انجام می‌گیرد دودهای ناشی از آن علاوه بر فضای روستاها، خیلی از شهرها و مناطق خوش آب و هوای مازندران را نیز آلوده
می‌سازد.
تقدیر از خبرنگار کیهان
همدان- خبرنگار کیهان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در آیین اختتامیه جشنواره دین و رسانه در همدان با بیان اینکه فضای رسانه با گذشته بسیار متفاوت شده است گفت: کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند می‌توانند نقش به سزایی در هدایت جامعه و افکار عمومی داشته باشند.
حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری آستانه با تأکید بر اینکه فعالان رسانه باید از رسانه به عنوان ابزاری کارآمد در جهت پیشبرد آرمان‌ها و اهداف نظام بهره گیرند خاطرنشان کرد: رسانه می‌تواند به عنوان پیشقراول، ظرفیت‌ها، آسیب‌ها و موانع را شناسایی کند. گفتنی است در این مراسم از 600 اثر ارسال شده به جشنواره از 9 اثر برگزیده تقدیر و تجلیل به عمل آمد که سیده لیلا آقامیری خبرنگار کیهان در استان همدان به عنوان برگزیده بخش فیلم و مستند کوتاه در بخش فضای مجازی معرفی شد.
جدا کردن بودجه دانشگاه‌ها
سنندج- خبرنگار کیهان: رئیس دانشگاه کردستان گفت: اعمال نظرهای شخصی برای جدا کردن بودجه دانشگاه‌ها از وزارت علوم و تحقیقات به پیکره نظام آموزشی صدمه وارد می‌کند و انسجام آن را از بین می‌برد.
جهان‌شیر امینی افزود: اینکه کمیسیون آموزش مجلس به صورت مستقیم برای دانشگاه‌ها بودجه تعیین کند به صلاح نظام آموزشی کشور نیست و باعث از هم گسیختگی نظام آموزشی دانشگاه‌ها می‌شود و انسجام بین آنها را از بین می‌برد.
وی اظهار داشت: پیشنهاد جدایی بودجه دانشگاه‌ها از وزارت علوم توسط هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شده است که به نفع نظام آموزشی نیست و اشخاص به تنهایی تصمیم گیرنده برای اهداف آموزشی کشور نیستند.
رفع مشکل نان
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت از عدم وجود مشکل کمبود نان در کشور خبر داد.
اکبر صادقی گفت: برغم گلایه مردم از کمبود نان، مشکلی وجود ندارد و با هر گونه احتکار نان و گران‌فروشی آن برخورد می‌شود.
برق‌دار شدن روستا
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری گفت: روستای اسدآباد در شهرستان کوهرنگ برق‌دار شد.مجید فرحزاد افزود: روستای 10 خانواری اسدآباد از توابع شهرستان کوهرنگ با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و 400 میلیون ریال برق‌دار شد.روستای اسدآباد در 20 کیلومتری مرکز شهرستان کوهرنگ قرار دارد.
طرح بسیج فشار خون
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 24 درصد از جمعیت بالای 30 سال این استان در معرض بیماری فشار خون بالا قرار دارند.
موسوی افزود: سالانه در کشور 97 هزار نفر براثر ابتلا به بیماری فشار خون بالا جان خود را از دست داده که مازندران رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
پروژه‌های فرودگاهی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر کل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: پروژه‌های مختلف عمرانی فرودگاه‌های استان در حال اجراست.
وطن‌خواه پروژه‌های در دست اجرای فرودگاه‌های استان را حصار و دیوارکشی پیرامونی فرودگاه ساری، اجرای طرح زهکشی و فاضلاب و تصفیه‌خانه مرکزی، تملک اراضی فاز 2 و احداث انبار مرکزی در فرودگاه ساری و توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر و همچنین مقاوم‌سازی سطوح پروازی و آزادسازی حریم پروازی فرودگاه رامسر برشمرد. وی گفت: این پروژه‌ها بیش از 140 میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده که تمامی آنها از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تأمین و تخصیص یافته است.
ورود 20 میلیون مسافر به مازندران
* شمار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به مازندران از مرز 20 میلیون نفر گذشت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از ابتدای خرداد ماه تا پایان تیر امسال به مازندران سفر کرده‌اند و دو میلیون نفر هم در مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مساجد و تکایا،‌اقامت گزیده‌اند.
سیف‌الله فرزانه افزود: یکی از راههای توسعه صنعت گردشگری، رونق بوم‌گردی است.
وی خاطرنشان کرد: طرح تبدیل آب بندان‌های مازندران به مراکز جذب گردشگر در دست بررسی و اجراست.
فریدونشهر امن‌ترین شهر
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرماندار فریدونشهر اظهار داشت: براساس آمار و تعداد پرونده‌های دادگستری و گزارش‌های نیروی انتظامی شهرستان فریدونشهر، این شهرستان یکی از امن‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود.
ناصر اسدی گفت: فریدونشهر دارای 5 قوم لر، فارس، گرجی، ارمنی و ترک بطور مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر با همدلی زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند.
وی از شناسایی اولویت‌های روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: امسال حدود 60 طرح عمرانی در روستاهای مصوب و غیر مصوب شهرستان در حال اجرا است و حدود 10 مدرسه نیز با کمک خیران و اعتبارات دولتی در شهرستان در حال ساخت است.
نقش رسانه‌ها در کاهش جرایم
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: فعالیت رسانه ها و ارتباط مسئولان نیروی انتظامی با آنها برای اطلاع‌رسانی درست و کافی، سبب کاهش جرایم بوده است.
سرتیپ محمدرضا میرحیدری اظهار داشت: در استان یزد نقش رسانه‌ها در حفظ آرامش جامعه و همراهی مردم با نظام حاکمیت، نسبت به سایر استان‌ها همراه‌تر و همسوتر بوده است.
وی با بیان اینکه اعضای باند مخوفی که سال‌های سال مبادرت به انتقال مواد مخدر داشت، در استان همجوار یزد شناسایی و با تعقیب و مراقبت در یکی از محورهای استان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: در استان یزد شاهد کاهش 18 درصدی سرقت مغازه، کاهش 10 درصدی سرقت منزل به لحاظ آمار و کاهش بسیار محسوس‌تر در حوزه نوع و خشونت آن، کاهش 34 درصدی کیف‌زنی، کاهش 25 درصدی سرقت اتومبیل و یک درصدی اماکن خصوصی، 7 درصدی داخل خودروها، 100 درصدی سرقت محموله‌ها، 33 درصدی جیب‌بری و در حوزه سرقت احشام هم کاهش 21 درصدی بودیم.
تقدیر از خبرنگاران
بابل- خبرنگار کیهان: مدیر آموزش و پرورش بابل در دیدار با علی کفایی‌مهر خبرنگار پیشکسوت کیهان در بابل اظهار داشت باید از خبرنگارانی که بی‌طرفانه و فارغ از بحث‌های جناحی از جان‌مایه گذاشته و با انرژی وصف‌ناپذیر در عرصه خبر تأثیرگذارند تقدیر کرد.
جایمند با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خبرنگاران، در انعکاس اخبار، و مشکلات سعی فراوان داشته‌اند، ابراز داشت. باید مسئولان با «اصحاب قلم» همکاری کرده و آنها را در انجام رسالت خویش با آغوش باز بپذیرند. وی از خبرنگار کیهان تقدیر کرد.