kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴

کوتاه اقتصادی


* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته‌های مشترک میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: برآیند وحدت میان این وزارتخانه و تامین اجتماعی سبب ارتقای کیفیت زندگی کارگران خواهد شد. در همایش مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی که با هدف ایجاد وحدت رویه و هم‌افزایی در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و با حضور معاونان وزیر تعاون، روسای سازمان‌های تابعه و مدیران استانی سراسر کشور تشکیل شد، افزود: از گذشته‌های دور به عنوان یک فعال کارگری همواره آرزو داشتم در حوزه سیاست‌گذاری میان تامین اجتماعی و وزارت کار پیوندی به وجود بیاید که تمام امور در کنار و نزدیک هم انجام شوند. وی گفت: امروز با پیوند میان این دو مجموعه باید با اعتقاد کمک به مردم، رفاقت و دوستی در سطح بالا با مردم و با احساس مسئولیت قوی از این پیوند به هم‌افزایی دست پیدا کنیم.
* دولت هند مجوز شرکت‌های بیمه ایرانی برای پوشش بیمه‌ای کانتینرها، نفتکش‌ها و کشتی‌های بزرگی را که در بنادر هند پهلو می‌گیرد، برای 6 ماه دیگر تمدید کرد. مهلت مجوز قبلی دولت هند برای فعالیت شش ماهه فعالیت کلوپ حمایت و جبران خسارت کیش و شرکت بیمه معلم برای پوشش بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی عازم بنادر هند، در روز 27 ژوئن روز جمعه به اتمام می‌رسد. سخنگوی وزارت کشتیرانی هند گفت: این مجوز در مورد کلوپ حمایت و جبران خسارت کیش و کلوپ حمایت و جبران خسارت کیتا که جایگزین شرکت بیمه معلم شده، قابل اعمال است.
* در معاملات فرابورس 2014 میلیارد و 68 میلیون ریال اوراق بهادار معامله شد و نرخ اوراق تسهیلات مسکن هم با کاهش 2 تا 5 درصدی در حدود 800 هزار ریال به فروش رسید. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات دیروز فرابورس، داد و ستد 159 میلیون و 987 هزار ورقه بهادار به ارزش 2014 میلیارد و 68 میلیون ریال در 17 هزار و 179 دفعه معامله ثبت شد و شاخص فرابورس با کاهش 0/19درصدی به 729/5 واحد رسید.
* بانک پاسارگاد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات هم‌میهنان، ساعات کار ستاد و شعبه‌های خود را در این ماه مبارک اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، کلیه شعبه‌های این بانک در تهران و شهرستان‌ها، در روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 8:30 صبح الی 15:30 بعد از ظهر و در روز پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح الی 12 بعد از ظهر کلیه خدمات بانکی را اعم از ریالی و ارزی به مشتریان عزیز ارائه می‌دهند. همچنین واحدهای ستادی بانک پاسارگاد در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 14:30 بعد از ظهر و در روز پنجشنبه از ساعت 8 صبح الی 12:30 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان محترم و پشتیبانی از شعبه‌های بانک هستند.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش شماره‌های 7757 الی 7759، 4420 الی 4427، 8820، 8864 الی 8867، 8887، 8888 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.