kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷

فیگارو: ایران کشور قدرتمندی است با ترامپ عکس یادگاری نمی‌گیرد(خبر ویژه)

یک روزنامه فرانسوی نوشت: ایران، کره شمالی نیست که ترامپ بتواند با آن عکس یادگاری بگیرد و در انتخابات استفاده کند.



فیگارو می‌نویسد: دولت ایران در پاسخ به خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافق اتمی برجام و برقراری شدیدترین تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران، تصمیم گرفته است تا با کاهش تدریجی تعهدات خود در قبال این توافق هسته‌ای، کشورهای اروپایی امضاکننده برجام را وادار کند که برای نجات این توافق اقدام کنند.
این روزنامه می‌نویسد که دولت ایران هشدار داده است در صورتی که ایران نتواند نفت خود را صادر کند، این کشور از ابتدای ماه سپتامبر، دوباره نسبت به کاهش تعهدات برجامی خود اقدام خواهد کرد.
فیگارو در سرمقاله خود با تیتر «نمایش سایه»، با اشاره به سیاست مبهم دونالد ترامپ در برابر ایران، نقل قولی آورده است از «هنری کیسینجر» سیاستمدار، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا که گفته بود: «هنگامی که نمی‌دانیم به کجا می‌رویم، تمامی راه‌ها به هیچستان ختم می‌شود».
سرمقاله‌نویس فیگارو ضمن مذبوحانه خواندن تلاش‌های اروپا تاکید کرد: ایران مانند کره شمالی نیست که دونالد ترامپ بتواند از آن همچون دستاوردی در یکی از نمایش‌های تبلیغاتی خود استفاده کند؛ ایران کشوری بزرگ و پهناور است که در خاورمیانه از قدرت و نفوذ زیادی برخوردار است.