kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۴۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

اعلام وفاداری ارتش ونزوئلا به «مادورو»، این بار به بهانه روز استقلال

این بار روز استقلال بهانه‌ای شد تا ارتش ونزوئلا، مهم‌ترین عامل شکست کودتای آمریکا وفاداری خود به «نیکلاس مادورو» را به نمایش بگذارد.


سرویس خارجی-

کودتاگران در ونزوئلا امید خود را به کلی از دست داده‌اند. این را چند روز پیش خبرگزاری انگلیسی رویترز که بین هواداران «گوایدو»، رهبر کودتاچیان ونزوئلا رفته بود تا وضعیت آنها را از نزدیک بررسی کند نوشت. در همین حال یک نظرسنجی دیگر حاکی است میزان افرادی که گوآیدو را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند هم به شدت کاهش یافته و به نظر نمی‌رسد که گوآیدو برنامه دیگری در این شرایط داشته باشد و با این رویه، روند کاهش محبوبیت او باز هم ادامه خواهد یافت.
حالا روز جمعه رژه نظامی روز استقلال ونزوئلا به صحنه‌ای برای اعلام مجدد وفاداری ارتش به نیکولاس مادورو تبدیل شد. در این رژه نظامی که به مناسبت دویست و هشتمین سالگرد استقلال این کشور از اسپانیا برگزار شد تمامی واحدهای نظامی، پلیس و سایر آژانس‌های امنیتی و گروه‌های مدنی حضور داشتند. مادورو در این مراسم گفت این رژه بیانگر انسجام، نظم، اتحاد و تنوع کامل و عالی در کشور است.
 رئیس‌جمهور ونزوئلا این را هم اضافه کرد که، در روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد) برای محک زدن طرح‌های دفاعی کشورش در برابر حملات مکرر آمریکا مانوری نظامی برگزار خواهد کرد: «ما باید آماده‌باشیم... این رزمایش برای حمایت از دریای کارائیب، سواحل و مرزهای ونزوئلا برگزار خواهد شد». وی درباره اوضاع سیاسی در این کشور، مخالفان را به گفت‌وگو فراخواند و افزود: «هفته آینده اخبار خوبی درباره نتایج مذاکرات میان دولت و مخالفان خواهد آمد.»
گفتنی است کارشناسان معتقدند مهم‌ترین عامل شکست کوتای آمریکا در ونزوئلا، حمایت تمام قدر ارتش از رئیس‌جمهور قانونی این کشور است.