kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

رئیس موساد: برخی کشورهای عربی با ما به شدت علیه ایران همکاری می‌کنند

رئیس‌موساد در اظهاراتی کم سابقه ضمن اذعان به «همکاری شدید» برخی کشورهای مرتجع عربی با این رژیم علیه کشورمان گفته، حمله به نفتکش‌ها و فرودگاه‌های عربستان، کار ایران بود.

روابط رژیم صهیونیستی و آن چند کشور مرتجع عربی در سال‌های اخیر علنی شده است. این روابط گویا دیگر منحصر به دو کشور اردن و مصر که دارای روابط رسمی با این رژیم هستند، نیست. این مسئله را رئیس‌موساد می‌گوید. به گزارش فارس، «یوسی کوهن» رئیس‌سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی دیروز در اظهار نظری کم‌سابقه، اذعان کرده که تل‌آویو نه تنها با مصر و اردن بلکه با «بسیاری از کشورهای عربی»(بخوانید عربستان، امارات، بحرین و عمان) رابطه دارد. کوهن که در همایش امنیتی «هرتزلیا» صحبت می‌کرد، با ادعای اینکه موساد مسئولیت برگزاری سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان را برعهده داشت، گفت: «وزارت خارجه اسرائیل در نشست‌های بعدی در عمان نماینده خواهد داشت». وی در ادامه اتهام‌زنی غربی‌ها به ایران درباره برخی حوادث اخیر در منطقه غرب آسیا، مدعی شد: «فقط یک بازیگر در پس حملات اخیر به نفتکش‌ها، فرودگاه‌های عربستان و ساختمان‌های آمریکا در عراق وجود دارد. با استناد به منابع بالادستی می‌گویم که آن بازیگر ایران است.» این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها، رژیم صهیونیستی را پشت پرده حملات اخیر معرفی کرده‌اند.
به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» رئیس‌موساد این را هم گفته که: روابط این رژیم جعلی با برخی کشورهای عربی میانه‌رو! منحصر به فرد است و آنها «شدیدا و عمیقا با اسرائیل علیه ایران همکاری می‌کنند»(!) تا صلح در منطقه حاکم شود.
اعتراف به شکست نشست منامه
اما اظهارات رئیس‌سابق موساد نشان می‌دهد، وضعیت رژیم صهیونیستی و آن چند کشور مرتجع عربی، زیاد هم خوب نیست و رئیس‌موساد بلوف می‌زند. «تامیر پاردو» تنها چند روز پس از برگزاری نشست منامه در بحرین تاکید کرد، هیچ صلحی برای اسرائیل یا منطقه در شرف اتفاق نیست. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، رئیس‌سابق موساد گفته:« آیا ما در عصری زندگی می‌کنیم که برایمان صلح و یا تفکر درباره صلح را به ارمغان خواهد آورد؟ متأسفانه این طور فکر نمی‌کنم.» پاردو یکی از منتقدان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و بارها اعلام کرده که درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بزرگترین تهدید برای امنیت این رژیم است. در حالی که نتانیاهو مدعی است روابط گرم با کشورهای عرب میانه‌رو نشان می‌دهد که عادی‌سازی روابط بدون صلح با فلسطین نیز امکان‌پذیر است، اما پاردو می‌گوید: «ما در یک دوره طوفانی زندگی می‌کنیم. اگر اسرائیل روابط بهبود یافته کنونی با کشورهای عرب میانه‌رو را مسلم و بدیهی فرض کند و مسئله فلسطین را حل نکند، احتمالاً در نهایت هیچ شریکی برایمان باقی نخواهد ماند... یک مشارکت واقعی، میان مردم است نه میان رهبران. تا زمانی که نگرانی‌های عرب‌ها در کل این منطقه در رابطه با مسئله فلسطین رفع نشود، اسرائیل نمی‌تواند به یک عادی‌سازی روابط در منطقه دست یابد.»