kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

انتقاد از عدم توجه به سیاست‌های کلان نظام در برخی دستگاه‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از عدم اجرای سیاست‌های کلان نظام در برخی دستگاه‌ها، گفت: با توجه به کارکرد مجمع، ما بلاتکلیفی در نظام نداریم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست ترجمان سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از برگزاری چنین جلسه‌ای به خاطر تبیین سیاست‌های کلی نظام سلامت اظهار داشت: این سیاست‌های کلی یک سطح نو و جدیدی را در عرصه علوم پزشکی گشود.
عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد با اشاره به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان بازوی مشورتی کارهای مقدماتی را بر روی سیاست‌های کلان انجام داده و سپس آن را برای مقام معظم رهبری می‌فرستد و ایشان در بسیاری از موارد نقطه نظرات خوب و جامع‌تری را اعمال می‌کنند یا برای اصلاح تذکر می‌دهند.
ناطق نوری تصریح کرد: برخی به ما می‌گویند شما که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستید فلان موضوع را که مصلحت نظام است بررسی کنید و در واقع فکر می‌کنند چون اسم این نهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام است ما می‌توانیم هرچه را که می‌خواهیم در دستور کار گذاشته و قانون‌گذاری کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس گفت: ما در مجمع 3 کار اساسی را دنبال می‌کنیم، یکی از وظایف ما حل اختلاف مجلس و شورای نگهبان و تعیین نظر نهایی است، یعنی اگر مصوبه‌ای از مجلس بگذرد و برای تطبیق با شرع به شورای نگهبان برود و آنها این قانون را خلاف تشخیص دهند و در عین حال مجلس پافشاری کند، این طرح به مجمع می‌آید و ما آن را بررسی می‌کنیم، لذا آنجا نظر مجمع حاکم می‌شود.
وی مجمع تشخیص مصلحت نظام را بازوی مشورتی مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به وظیفه سوم این نهاد، اظهار داشت: گاهی در معضلاتی که پیش‌ می‌آید، یکی از کارهای مجمع در زمانی که هیچیک از قوا نمی‌توانند کاری انجام دهند، رسیدگی به این معضل است که مقام معظم رهبری آن را به مجمع ارجاع می‌دهند و ما باید راه‌حلی پیدا کرده و آن را خدمت ایشان بدهیم.
به گزارش فارس، ناطق نوری با بیان اینکه ما درباره اجرای سیاست‌های کلی نظام دغدغه داریم، خاطرنشان کرد: ما سال‌هاست که درباره سیاست‌های کلان نظام کار کرده‌ایم اما متاسفانه در این حوزه و در بخش اجرا و قانون‌گذاری توجه لازم در آن صورت نگرفته است، در حالی که طبق قانون هر قانونی که بخواهد تصویب شود، باید منطبق با سیاست‌های کلی باشد.