kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر از کشاورزان و دامداران

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر از جامعه روستایی و عشایری زیر پوشش بیمه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدحمید کلانتری در مراسم امضاء تفاهم‌نامه استاندار همدان و مدیرعامل صندوق بیمه‌اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور بیمه شدند، خاطرنشان کرد: در گذشته تنها سنین 18 تا 55 سال می‌توانستند بیمه شوند که این محدودیت توسط مجلس رفع و در حال حاضر همه سنین می‌توانند بیمه شوند.
وی با بیان اینکه کشاورزان مستقر در شهرها نیز می‌توانند زیر پوشش این صندوق قرار گیرند، گفت: با بیمه شدن جامعه روستایی و کشاورزان شهری 24 میلیون نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار خواهند گرفت.
کلانتری تاکید کرد: هر یک از اعضای جامعه هدف این صندوق 5 درصد از درآمد ماهانه خود را که صندوق بین 200 تا 500 هزار تومان تعریف کرده، می‌پردازد و دولت نیز دو برابر آن را خواهد پرداخت.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: همه روستاییان کشور تا پنج سال آینده زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.
کلانتری افزود: برای زیر پوشش قرار دادن روستاییان باید ستادی با مشارکت جهاد کشاورزی، تعاون و شوراهای روستا تشکیل و روستاییان برای بیمه خود تشویق شوند.
وی افزود: روستاییان که 15 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند وقتی به سن کهولت و بازنشستگی برسند، می‌توانند از مستمری بازنشستگی استفاده کنند.