kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

اخبار کوتاه


محرومیت مادام‌العمر
 7 پزشک متخلف

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران از محرومیت مادام‌العمر 7 پزشک متخلف خبر داد. فتاحی گفت: سال گذشته 4300 مورد شکایت داشتیم که بیشتر به دلیل ایجاد عارضه بوده است.
آمار بالای سزارین
رئيس چهاردهمین کنگره زنان و مامایی اظهار داشت: آمار سزارین در مراکز خصوصی 60 تا70 درصد است در حالی که این رقم در دنیا 30 درصد می‌باشد. آل‌یاسین آمار مرگ‌و میر کودکان را در کشور 22 در 100 هزار نفر اعلام کرد.

مساجد منطقه 6 غبارروبی می‌شود
34 مسجد در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.
شست‌و شوی فرش‌ها، رنگ‌آمیزی، جمع‌آوری پرده ها و پوسترهای زائد، بازپیرایی فضای سبز محوطه، معطرسازی و تجهیز وسایل بهداشتی از جمله کارهای این سنت پسندیده است.

ضوابط سختگیرانه برای واردات برنج
رئيس سازمان غذا و دارو با اعلام تشدید نظارت‌های دارویی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ضوابط سختگیرانه‌ای بر واردات برنج اعمال کرده‌ایم بطوری که در آینده تنها 10 درصد برنج‌های فعلی اجازه ورود پیدا می‌کنند.

آمار ازدواج در سال 92
مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت‌احوال با اعلام ثبت 774 هزار و 513 واقعه ازدواج در سال 92، گفت: در این بین 3/4 درصد ازدواج آقایان و 2/5 درصد ازدواج‌های خانم‌ها برای بار دوم به بعد است.
محزون افزود: 46 درصد آقایان و 48 درصد خانم‌های در سن ازدواج هنوز ازدواج نکرده‌اند.

کاهش قیمت برخی تجهیزات پزشکی
رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش 50 درصدی قیمت برخی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های بزرگ خبر داد. دیناروند به طرح ثبت تجهیزات پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: بنابراین تمام تولیدات و واردات دارای پروانه مدت‌دار خواهند شد و دیگر از صدور مجوزهای موردی فاصله می‌گیریم.
فروش بدون نسخه آنتی‌بیوتیک ممنوع است
رئيس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران بیش از سایر کشورهاست، این اتفاق را غیر منطقی خواند. دیناروند تاکید کرد: داروخانه‌ها حق فروش آنتی‌بیوتیک بدون نسخه پزشک را ندارند. وی همچنین از تجویز آنتی‌بیوتیک در بیمارستانها نیز انتقاد کرد.

خودکفایی در تولید سرنگ
مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از خودکفایی در تولید سرنگ خبر داد و گفت: دیگر نیازی به سرنگ‌های چینی نداریم و به مصرف‌کننده‌های داخل گفته‌ایم از تولید داخل استفاده کنند. صفوی افزود: فعالیت دلالان تجهیزات پزشکی باعث افزایش قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی شده است.

درخواست انجمن تالاسمی
 از نمایندگان مجلس

دبیر انجمن تالاسمی ایران با اشاره به مشکلات عدم دسترسی بیماران تالاسمی به داروهای با کیفیت، از نمایندگان مجلس خواست سیاست حمایت از بیماران تالاسمی بسیار جدی‌تر دنبال شود.