kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
24 پلیس زخمی شدند

درگیری‌های شدید بین مردم و پلیس آمریکا در ایالت تنسی

پس از اینکه پلیس آمریکا یک سیاه پوست دیگر را در ایالت تنسی این کشور به ضرب گلوله کشت درگیری‌های شدیدی بین مردم خشمگین این ایالات با پلیس رخ داد که طی آن 24 پلیس زخمی شدند.




سریال کشتار سیاهان توسط پلیس‌های قاتل در آمریکا این بار در ایالت «تنسی» و شهر «ممفیس» به روی پرده رفت. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی در پی کشته شدن یک سیاه پوست به ضرب گلوله نیرو‌های پلیس آمریکا که هنگام دستگیری او رخ داد، درگیری‌های خشونت‌آمیزی میان تظاهر‌کنندگان و ماموران پلیس در شهر به وقوع پیوست که به زخمی شدن دست کم ۲۴ مامور پلیس انجامید. شهردار ممفیس گفته: دو روزنامه‌نگار نیز در حمله جمعیت تظاهر کنندگان به نیرو‌های پلیس با سنگ و آجر زخمی شده‌اند. مقامات آمریکایی به شمار زخمی‌ها در میان تظاهر‌کنندگان ‌اشاره‌ای نکرده‌اند.
شهردار ممفیس در یک پست توئیتری در این باره نوشته: دست‌کم ۲۴ مامور پلیس زخمی شدند که شش نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند. به چندین دستگاه خودرو نیرو‌های پلیس نیز آسیب رسیده است.
یک دیوار بتنی محوطه یک شرکت نیز تخریب شد. شیشه‌های پنجره‌های یک ایستگاه آتش‌نشانی نیز شکسته شد.
در این میان اداره پلیس تنسی اعلام کرده که ماموریت یافته است درباره حادثه تیراندازی تحقیق کند. بنا بر ادعای پلیس این تیراندازی پس از آن رخ داد که نیرو‌های پلیس کوشیدند مردی را دستگیر کنند که به جرائم متعدد تحت تعقیب بود. هویت این مرد اعلام نشده است.