kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

مردم خوزستان همچنان تشنه آب



با گذشت 280 هفته از وعده یک هفته‌ای رئیس‌جمهور برای حل مشکل آب اهواز هنوز هم آب خوش از گلوی مردم این کلانشهر پایین نرفته است.
 قطعی آب یکی از مشکلات همیشگی در نقاط شرقی اهواز است و شهروندان مدام از این بابت انتقاد می‌کنند اما تاکنون پاسخ روشنی برای حل این مشکل از سوی مسئول آبفا داده نشده است.
پس از معضل آب‌گرفتگی معابر و قطعی‌های مکرر و بدون برنامه آب در شهر اهواز اهالی ساکن چهارراه طالقانی می‌گویند: آب قطع است و زمانی هم که وصل می‌شود بوی فاضلاب می‌دهد و نمی‌توانیم از این آب استفاده کنیم.
استاندار خوزستان در جدیدترین اظهارات خود با اذعان به وجود مشکل تأمین آب شرق اهواز، اظهار کرد: با تکمیل فیلتراسیون ایستگاه پمپاژ علی ابن مهزیار و بهره‌برداری از مخزن شماره ۲ ایستگاه ام الدبس، کمتر از یکماه آینده ۹۰ درصد از مشکلات آب آشامیدنی این کلانشهر برطرف می‌شود.
غلامرضا شریعتی توضیح داد: در سیل اخیر بخشی از ایستگاه‌های پمپاژ شهرهای استان آسیب دیدند و به همین دلیل ناچار به استفاده از ظرفیت ایستگاه ام الدبس برای تأمین نیاز آب این شهرها هستیم. در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت این ایستگاه برای تأمین آب دیگر شهرهای استان به کارگرفته
 شده است.
وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی ۱۰ روز آینده فشار وارده به ایستگاه پمپاژ ام الدبس پایان یابد و شرایط در اهواز بهبود پیدا کند.
استاندار خوزستان عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که برای بهبود شرایط تأمین آب با آن مواجه هستیم تکمیل نشدن مخزن شماره ۲ ایستگاه ام الدبس است. این مخزن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن شرکت آبفای اهواز ملزم به راه‌اندازی آن طی ۱۵ روز آینده شده است.
وی با ابراز تأسف از تکمیل نشدن فیلتراسیون ایستگاه پمپاژ علی ابن مهزیار گفت: این ایستگاه اخیرا بازسازی شده اما هنوز فیلتراسیون آن کامل انجام نگرفته که در این خصوص سرپرست شرکت آبفای اهواز موظف به اجرای کامل آن تا ۱۵ تیرماه شده است.
کلانشهر اهواز در حالی با مشکل قطعی آب مواجه است که رئیس‌جمهور در نخستین سفر استانی خود به خوزستان وعده حل مشکل آب این کلانشهر را در یک هفته خبر داده بود.