kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
برگزاری هفته سوم لیگ ملت‌های 2019 به میزبانی ایران

نمایش قدرت والیبال ایران این بار در ارومیه /ملی‌پوشان در نخستین بازی فردا به مصاف کانادا می‌روند

رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال 2019 در شرایطی از فردا آغاز می‌شود که ملی‌پوشان والیبال ایران در پایان هفته دوم با 5 پیروزی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارند.



سرویس ورزشی-

هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2019 از فردا جمعه در ارومیه آغاز می‌شود. در این هفته از رقابت‌ها که به میزبانی کشورمان ایران و در شهر ارومیه برگزار می‌شود، ملی‌پوشان کشورمان به ترتیب به مصاف تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه می‌رود. تقابل با این سه تیم قدرتمند در شرایطی است که ملی‌پوشان والیبال ایران از 6 بازی گذشته خود صاحب 5 برد و 16 امتیاز شدند تا در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گیرند.
روز گذشته و در فاصله 48 ساعت تا برگزاری رقابت‌های مرحله سوم، فهرست 14 نفره تیم ایران مشخص شد. با تصمیم سرمربی تیم ملی مرتضی شریفی در فهرست 14 نفره جانشین محمد جواد معنوی نژاد شد. سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، مرتضی شریفی، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور فهرست 14 نفره ایران را در ارومیه تشکیل می‌دهند.
برنامه دیدارهای ایران در هفته سوم به شرح زیر است:
* ایران ...................... کانادا - جمعه ۲۴ خرداد (ساعت ۱۸:۳۰)
* ایران ................... لهستان - شنبه ۲۵ خرداد (ساعت ۱۸:۳۰)
* ایران ................. روسیه - یکشنبه ۲۶ خرداد (ساعت ۱۸:۳۰)
دیروز خوشخبر سرپرست تیم ملی درخصوص آخرین وضعیت ملی‌پوشان والیبال نیز گفت: خدا را شکر نتایج خوبی گرفتیم، اما هنوز چیزی تمام نشده و باید خودمان را برای بازی‌های سخت بعدی آماده کنیم.
وی درباره زمان ورود تیم ملی به ارومیه عنوان کرد: ما بامداد سه شنبه به تهران رسیدیم. در همان روز هم به سفارت بلغارستان رفتیم و کارهای مربوط به سفر هفته پنجم را انجام دادیم. مشکلی هم وجود نداشت و خیلی زود کارهای اعضای تیم ملی انجام شد. دیروز از ساعت ۱۶ یک جلسه تمرین در تهران برگزار و ساعت ۲۰:۳۰ به سوی ارومیه سفر کردیم.
سرپرست تیم ملی درباره وضعیت مصدومان ایران بیان داشت: جواد معنوی‌نژاد از ناحیه مچ پا درد دارد و نمی‌تواند در هفته سوم بازی کند. البته این بازیکن همراه تیم خواهد بود و دکتر افروزی به درمان او می‌پردازد. امیر غفور هم همچنان از ناحیه کمر مشکل دارد و در حال بهبود است. اگر تا روز بازی به بهبودی کامل نرسد، بعید می‌دانم کولاکوویچ روی او ریسک کند. به هر حال باید تا جمعه صبر کنیم تا مشخص شود او در ترکیب اصلی به میدان می‌رود یا خیر. موسوی هم که دچار مصدومیت شده بود، الان مشکلی ندارد.
مراقب تعداد تماشاگران باشید
میزبانی مسابقات بزرگی چون لیگ ملت‌های والیبال در شهر ارومیه را می‌توان نخستین میزبانی مهم والیبال ایران از مسابقات بین‌المللی در شهرستان‌ها و خارج از تهران دانست که در کنار داشتن مزیت‌های فراوان، در صورت سهل انگاری مسئولان برگزاری بازی‌ها می‌تواند به قیمت تهدیدی برای ورزش باشد.
به عنوان نمونه باید مسئولان برگزاری مسابقات،
حواس‌شان به موضوع بلیت فروشی باشد و مبادا خارج از ظرفیت واقعی سالن اقدام به بلیت فروشی کنند. چندی قبل افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال گفت: با توجه به اینکه سالن غدیر ارومیه را صندلی گذاری کرده‌اند، ظرفیت سالن به ۴ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته است، اما اگر سکوهای فوقانی سالن به جز راهروها را هم در نظر بگیریم، احتمالاً
۶ هزار نفر در سالن جای می‌گیرند!
با توجه به این صحبت عجیب سرپرست فدراسیون والیبال در مورد ظرفیت سالن غدیر ارومیه، جا دارد این موضوع مهم را گوشزد کرد که با کمی سهل انگاری در نحوه بلیت فروشی‌ها از سوی مسئولان و در صورت ازدیاد جمعیت در داخل سالن، قطعاً شرایط سختی برای هواداران ایجاد خواهد شد که می‌تواند دردسرهای زیادی را در این رویداد معتبر بین‌المللی ایجاد کند ضمن اینکه کار کنترل تماشاگران سخت خواهد شد.
این انتظار می‌رود که مسئولان برگزاری مسابقات، تمهیدات لازم برای فروش بلیت بازی‌ها به اندازه گنجایش قانونی سالن غدیر را اتخاذ کنند تا ضمن حفظ شان و منزلت ورزش کشور، از رخ دادن اتفاقات تلخ جلوگیری شود.
برگزاری مسابقات مقدماتی تا نهم تیرماه
مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال تا نهم تیرماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، پرتغال، روسیه (قهرمان دوره گذشته مسابقات)، صربستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در مرحله مقدماتی مسابقات هستند که پس از پنج هفته رقابت، ۶ تیم برتر راهی مرحله نهایی خواهند شد. مرحله نهایی مسابقات به میزبانی آمریکا از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار و تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد.
تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی وثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها بر عهده‌دارد. ملی‌پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.
بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی‌پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.
تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار‌ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.