kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
پیونگ یانگ هشدار داد

سیاست‌های خصمانه آمریکا توافق سنگاپور را به کاغذی بی‌ارزش تبدیل می‌کند

پیونگ یانگ با صدور بیانیه‌ای، به آمریکا هشدار داد که اگر از سیاست‌های خصمانه خود علیه کره شمالی دست بر ندارد، توافق میان دو کشور در سنگاپور، به کاغذ پاره تبدیل خواهد شد.




در بیانیه پیونگ یانگ، که خبر‌گزاری رسمی کره شمالی(کی. سی. ان. ای) دیروزآن را منتشر کرد، به آمریکا هشدار داده شد که اگر از سیاست‌های خصمانه خود دست برندارد، توافقات سال گذشته میان پیونگ یانگ و واشنگتن در نشست سنگاپور، ممکن است به کاغذ پاره تبدیل شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کره شمالی دراین بیانیه همچنین هشدار داد که ممکن است کل روند مذاکرات با واشنگتن را متوقف کند... سیاست‌های یک‌جانبه و مغرورانه آمریکا بر روی جمهوری خلق کره، هرگز جواب نخواهد داد.
در این گزارش آمده است، بیانیه چهار بخشی امضا شده توسط «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در 12 ژوئن(21 خرداد) سال گذشته، که بر همکاری تاکید داشت، «اکنون درخطر تبدیل شدن به یک مشت کاغذ خالی است، زیرا آمریکا چشم هایش را بسته و اجرای آن را نا دیده می‌گیرد.
به اعتقاد کارشناسان، کاخ سفید اصولا از مذاکره به عنوان ابزاری برای تحمیل سیاست‌های امپریالیستی ، کسب منافع یکجانبه و مطیع کردن طرف مقابل، استفاده می‌کند.