kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
در هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه اعلام شد

دستگیری مدیرعامل اسبق «بانک سرمایه» توسط پلیس بین‌الملل در اسپانیا

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی، احسان دلاویز و دیگر متهمان بانک سرمایه در شعبه ۳ دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد.




به گزارش میزان، در ابتدای این دادگاه رئیس‌ دادگاه از وکیل متهم رضوی خواست آخرین دفاعیات خود را مطرح کند.
وکیل متهم رضوی با حضور در جایگاه مدعی جعلی بودن اسناد ارائه شده از طرف بانک شد و گفت: موکل من می‌گوید اسناد طرف مقابل مجعول است و در آن دست برده‌اند که می‌خواهم این موضوع بررسی و کارشناسی شود.
بعد از سخنان وکیل متهم رضوی، قاضی مسعودی خطاب به متهم گفت: شما گفتید برخی اسناد از پرونده شما خارج شده است. همان اسنادی که مدعی هستید از پرونده‌تان خارج شده در جای دیگر هم ارائه داده‌اید. اگر این اسناد برداشته شده بود شما چطور به بانک‌های دیگر ارائه می‌دادید.
در ادامه وکیل مدافع رضوی گفت: چون این اطلاعات در پرونده نبوده است و در فرآیند رسیدگی مطرح شده دست بنده برای دفاع بسته است.
وی با اشاره به مبهم بودن بحث عدد بدهی موکلش گفت: اسناد را دسته‌بندی شده و به صورت جدول ارائه می‌دهیم، مبلغ بدهی صد و هفت و نیم میلیارد تومان عنوان شده است.
قاضی مسعودی مقام گفت: این مبلغ که به آن ‌اشاره کردید موضوع جرم است و نه رد مال.
پس از پایان دفاعیات وکیل مدافع متهم رضوی، قهرمانی، نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وی گفت: اگر قراردادها جعلی است چرا به بانک نامه زدید و صراحتا ‌اشاره کردید وام مشارکت مدنی بوده است؟
در ادامه نماینده سازمان بازرسی در جایگاه قرار گرفت و گفت: درباره ملک صبا (خیابان اندرزگو) باید بگویم کارشناسان انتخاب شده خارج از لیست کارشناسان بانک سرمایه بوده‌اند و مسئولان این کارشناسان آقای موحد بود که اعتراض کرده است. ما از هر سه کارشناس شکایت کرده‌ایم و در حال حاضر از کار محروم شده‌اند.
وی افزود: متهم رضوی در فرآیند اخذ، مصرف تسهیلات و جعل در قرارداد، لابی گسترده با کارشناسان داشته و ما نسبت به وی ادعای جرم کرده‌ایم.
در ادامه دادگاه متهم دلاویز در جایگاه قرار گرفت و با تشریح رابطه خود با متهم رضوی و جایگاه حقوقی خود در بانک سرمایه، به دفاع از خود پرداخت.
وی گفت: من با رد تمام اتهاماتم که در کیفرخواست ذکر شده می‌گویم هرگز در هیچ مقطعی اعم از دریافت، افزایش و روند تسهیلات و ارتباطات دخالتی نداشتم و این مسائل را نمی‌پذیرم.
نماینده دادستان در پاسخ به دفاعیات متهم دلاویز گفت: ما گردش حساب شما را در بانک ملی قبل از سال ۹۲ و بعد از آن استخراج کردیم که نشان می‌دهد بالاترین واریزی قبل از سال ۹۲، ۲۴ میلیون و ۵۰۰ تومان بوده، اما بعد از سال ۹۲ گردش دو حساب بانک ملی آقای دلاویز ۳۰ میلیارد تومان بوده است. آقای دلاویز آیا سررسید این قدر سود دارد؟ همه این مستندات است.
نماینده دادستان افزود: در اینجا خبر خوشی به مردم می‌دهم، حیدرآبادی پور که مدیرعامل بانک سرمایه قبل از مدیریت خانی بوده در حین تحقیقات از کشور متواری شده و به اسپانیا رفته بود که هفته گذشته توسط پلیس اینترپل دستگیر شد و تشریفات قانونی جهت اعاده وی در جریان است.
در ادامه جلسه دادگاه وکیل مدافع متهم دلاویز برای بیان دفاعیات در جایگاه حاضر شد و گفت: در اخذ آخرین دفاع از متهم، رسیدگی ادامه پیدا می‌کند و همه می‌توانند صحبت کنند. اما قبل از ختم رسیدگی آخرین دفاع باید توسط متهم و وکیل ارائه شود. این در حالی است که در دو جلسه اخیر بعد از آخرین دفاع، نماینده دادستان و نمایندگانی از نهاد‌های دیگر صحبت کردند لذا در اینجا لازم دانستم این تذکر قانونی را بدهم.
قاضی مسعودی مقام گفت: تذکر شما مردود است. وقتی متهم دفاع و مطالبی ذکر کرد نماینده دادستان مطالب خود را گفت و در حال حاضر آخرین دفاع توسط وکیل ارائه می‌شود و هفت جلسه است که دفاعیات مطرح شده است.
بعد از پایان این دفاعیه قاضی مسعودی مقام اعلام کرد: جلسه بعدی دادگاه امروز چهارشنبه برگزار خواهد شد.