kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
حناچی در حاشیه بازدید جهانگیری از کارخانه واگن‌سازی تهران خبر داد

افزوده شدن هرماه یک قطار به شبکه ریلی پایتخت

شهردار تهران با‌اشاره به اینکه قصد داریم هر ماه یک قطار به شبکه ریلی پایتخت اضافه کنیم،‌ گفت: حمایت‌ دولت از متروی تهران نباید قطع شود.



به گزارش فارس، پیروز حناچی در حاشیه بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهور به همراه استاندار تهران، رئیس‌شورای‌شهر و وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه واگن‌سازی تهران با‌اشاره به اینکه این کارخانه ٧٠ درصد واگن‌های متروی تهران را تأمین می‌کند، اظهارداشت: ٣۶ تا ۴٠ درصد از این تعداد واگن تولید داخل و مابقی وارداتی است که تلاش می‌شود میزان تولیدات داخلی افزایش یابد.
حناچی با بیان اینکه برنامه‌ ما این است که هر ماه یک قطار به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه کنیم، گفت: نقطه بحرانی ما تعداد قطارها است و درحال حاضر دو میلیون سفر روزانه با مترو انجام می‌شود که برای افزایش راندمان و رسیدن به ٧ میلیون سفر روزانه با مترو باید سرفاصله قطارها را کم و تعداد واگن‌ها را بیشتر کنیم.
شهردار تهران با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد کارخانه واگن سازی تهران بتواند به حداکثر بهره‌وری برسد، عنوان کرد: در حال حاضر این کارخانه قطار موردنیاز برخی از کلانشهرهای دیگر را نیز تامین می‌کند و بدون شک یکی از مصادیق رونق تولید شمرده می‌شود.
وی با بیان اینکه روز دوشنبه به مناسبت ترخیص ٧٠ واگنی که در گمرک مانده بود، ٣ قطار آماده به ناوگان شبکه شهری پایتخت الحاق شد، افزود: وجود کارخانه واگن‌سازی تهران یکی از مزیت‌های متروی تهران است.
حناچی با‌اشاره به اینکه یکی از اهداف بازدید معاون‌اول محترم رئیس‌جمهور از کارخانه این است که این مجموعه را به ظرفیت حداکثری‌اش برسانیم ،تصریح کرد: حمایت‌های دولت از پروژه مترو تهران نباید قطع شود.
لازم به ذکر است ،چند روز پیش ،مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران نسبت به احتمال تعطیلی این کارخانه در صورت عدم حمایت دولت و شهرداری هشدار داده بود.