kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

سود هزار میلیاردی مددجویان کمیته‌امداد در حوزه صنایع دستی

معاون ‌اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اجرای هفت‌هزار طرح ‌اشتغال برای مددجویان امداد در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش کمیته امداد، حجت‌اله عبدالملکی با تاکید بر نقش کلیدی صنایع دستی در تحقق تولید ملی و اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کمیته امداد توانسته از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ حدود ۱۳۷ هزار طرح ‌اشتغال در بخش‌های مختلف صنایع دستی ایجاد کند.
عبدالملکی افزود: سال گذشته از مجموع طرح‌های‌ اشتغال مددجویان امداد، ۵۵۰۰ میلیارد تومان سود عاید خانواده‌های تحت حمایت شده است که از این میزان یک پنجم یعنی معادل هزار میلیارد تومان سود نتیجه طرح‌های اجرا شده در حوزه صنایع دستی بوده است.
وی با بیان اینکه طرح‌های صنایع دستی مددجویان امداد در ۱۸ حوزه مختلف انجام شده است، ادامه داد: تولید فرش و گلیم، دستباف‌های زینتی و زیورآلات به ترتیب بیشترین تعداد طرح‌ها و حجم تولیدات مددجویان را به خود اختصاص داده است. معاون‌ اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تبیین طرح راهبری شغلی در راستای توسعه‌ اشتغال مددجویان امداد، گفت: این برنامه از سال گذشته به‌صورت پایلوت با اجرای ۱۵۰ طرح ‌اشتغال در کشور با موفقیت آغاز شده و برای سال ۹۸ راه‌اندازی ۷۰ هزار طرح ‌اشتغال برای مددجویان امداد از طریق ورود راهبران شغلی پیش‌بینی شده که حدود ۱۵ هزار طرح مربوط به صنایع دستی است.