kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
در هشتمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان هیئت رزمندگان اسلام مطرح شد

اگر رهبری حضرت آقا نبود بعضی‌ها باید پوتین نظامیان آمریکایی را واکس‌می‌زدند

هشتمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان هیئت رزمندگان اسلام روز پنجشنبه در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام مهدی طائب، دبیر این نشست نخستین سخنران این همایش بود که به خیرمقدم و بیان اهداف این نشست پرداخت و اظهار کرد: شرایط جهان اسلام را به خوبی لمس می‌کنیم و امروز خوب می‌فهمیم که چه اندازه به وحدت رویه نیاز داریم.
وی با بیان اینکه فردی که در زمینه وحدت رویه فعالیت می‌کند،‌ باید اشراف کامل اطلاعاتی داشته باشد، گفت: اگر در وحدت رویه‌ها، رویه از سوی کسی ارائه شد که اشراف اطلاعاتی ندارد و یک سر سوزن انطباق با واقعیت نداشته باشد نتیجه آن گسلی به فرسخ‌هاست بنابراین اشراف اطلاعاتی در ادامه وحدت رویه‌ها بسیار مهم است.
دبیر نشست هم‌اندیشی سخنرانان یادآور شد: فردی به اشراف اطلاعاتی مقام معظم رهبری از نظر موضوعی و مفهومی وجود ندارد که در شرایط کنونی از ابزارهای وحدت همین اشراف اطلاعاتی است.
تجمل‌گرایی و مسئولیت‌گریزی
 عوامل اصلی تاخیر در ازدواج جوانان
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه‌ًْ‌المصطفی العالمیه دومین سخنران این مراسم بود، در سخنانی پیرامون سبک زندگی و اخلاق خانواده اظهار کرد: در حال حاضر در سه ‏محور و در موضوع خانواده دچار مشکلاتی هستیم.‏
وی افزود: تشکیل خانواده، تحکیم آن و تکثیر نسل سه محوری هستند که در موضوع خانواده با ‏چالش‌هایی در این زمینه‌ها روبرو هستیم.‏
عضو هیئت علمی جامعه‌ًْالمصطفی العالمیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر روی مسئله تکثیر ‏نسل تاکید فراوانی دارند، عنوان داشت: برای مقابله با این مشکلات علاوه بر تبلیغ ازدواج آسان باید بر ‏روی عوامل تاخیر در ازدواج هم بررسی‌های لازم صورت بگیرد.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سخت‌گیری، ناباوری، فقر و تمایل به کسب مدارج از جمله عواملی است که سبب تاخیر در امر ازدواج جوانان می‌شود.
رفیعی با اشاره به اصول حاکم بر ازدواج گفت: آمار طلاق فاجعه است، که در برابر آن باید شناخت درستی از همسر داشته باشیم و از ازدواج با کسانی که در اسلام نهی شده پرهیز کنیم.
عضو هیئت علمی جامعهًْ‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه سه نوع خانواده وجود دارد، گفت: برخی از خانواده‌ها موفق و پیوسته هستند که ویژگی این خانواده‌ها در آیه 91 سوره نساء ذکر شده که از جمله آنها مسئولیت‌پذیری و اعتقاد به مسائل دینی است.
وی خاطرنشان کرد: خانواده نیمه موفق و گسسته خانواده‌ای است که زن و مرد زیر یک سقف زندگی می‌کنند ولی طلاق عاطفی دارند و این خانواده‌ها گذشت و احترام نسبت به یکدیگر ندارند.
اگر رهبری حضرت آقا نبود
بعضی ها باید پوتین نظامیان آمریکایی
 را واکس می‌زدند
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت؛ دشمن همه اهرم‌ها را علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته و نتیجه‌ای نگرفته است و امروز بیشترین توان و امکانات خود را از عرصه «جنگ ابزار» به میدان جنگ افکار یا همان جنگ نرم منتقل کرده است.
مدیر مسئول کیهان به برخی از ترفندهای عملیات روانی دشمن اشاره کرد و از جمله؛ «حرکت از پله دوم» را یکی از معروفترین شگردها نامید و گفت: این شگرد با هدف پاک کردن سابقه آلوده افراد یا جریانات سیاسی و زمینه‌سازی برای حضور دوباره آنها در عرصه به کار گرفته می‌شود، مانند تلاش این روزها برای به فراموشی سپردن وطن‌فروشی و جنایات فتنه‌گران و باز گرداندن آنها به صحنه، می‌گویند چرا به پشت سرتان نگاه می‌کنید، به جلو نگاه کنید وگرنه زمین می‌خورید! و حال آن که نگاه به پشت سر و به یاد داشتن خیانت عوامل و سران فتنه می‌تواند از نفوذ دوباره آنها به نظام و تکرار جنایات قبلی پیشگیری کند. عبرت و درس گرفتن از تاریخ که اینهمه در کلام خدا بر آن تأکید شده است به همین منظور است.
شریعتمداری در ادامه گفت؛ محمد مرسی جنایات آمریکا، اسرائیل و آل سعود را نادیده گرفته بود که با کودتای نظامی روبرو شد. و اگر در عراق، از حضور بعثی‌ها و عوامل سرسپرده آمریکا و اسرائیل در ارتش و بدنه نظام غفلت نشده بود، خیانت آنان در روز حادثه و سقوط موصل در میان نبود.
مدیر مسئول کیهان، از تفاوت تابلوها با شناسنامه‌ها به عنوان یکی دیگر از شگردهای دشمن یاد کرد و گفت؛ برافراشتن تابلوهای ارزشی آسان است ولی نباید فریب تابلوها را خورد و چشم بسته در دام افتاد. وی افزود؛ راه مقابله با این ترفند، مراجعه به سوابق و عملکرد افراد و بررسی میزان انطباق شناسنامه واقعی آنها با تابلویی است که سر دست گرفته‌اند. بارها دیده شده که قانون‌گریزان تابلوی قانون‌گرایی برافراشته‌اند و یا افراطی‌ترین افراد و جریانات، خود را به شعار اعتدال رئیس جمهور سنجاق کرده‌اند و یا پادوهای بیگانه زیر شعار اصلاحات آقای خاتمی جمع شده بودند و کسانی که تصویر مبارک حضرت امام را پاره و لگدمال کرده بودند زیر پرچم خط امام پنهان شده بودند.
شریعتمداری از «مارپیچ سکوت» با عنوان یکی از شگردهای پرمصرف این روزها یاد کرد و گفت؛ حریف در این ترفند که با بهره‌گیری از «انبوه‌ رسانه‌ها» همراه است، تلاش می‌کند، دیدگاه و باورهای اسلامی و انقلابی مردم را در شبکه‌ مارپیچی رسانه‌ها محو کرده و در اقلیت معرفی کند و در همان حال دیدگاه و نظر خود را فراگیر نشان بدهد. مثلا از این طریق ادعا می‌کند که توده‌های مردم از انقلاب خسته‌ شده‌اند! و یا مسیر حرکت نظام را نمی‌پسندند. مدیرمسئول کیهان گفت؛ باطل‌السحر این ترفند آن است که رسانه‌ها، تریبون‌ها و مردم همواره پرچم باورهای خود را برافراشته نگاه دارند و افزود؛ شاید به همین علت است که از معصومین علیهم‌السلام نقل شده است صلوات بلند نفاق را از بین می‌برد. مدیرمسئول کیهان، راهپیمایی‌های 22 بهمن و حماسه‌های حضور مشابه را یکی از عوامل موثر در خنثی کردن این ترفند ارزیابی کرد و گفت؛ اما نباید فقط منتظر 22 بهمن بود بلکه لازم است همگان در همه حال پرچم باورهای اسلامی و انقلابی خود را برافراشته نگاه بداریم.
مدیرمسئول کیهان، از شگرد انگشت روی نقطه ایده‌آل به عنوان یکی دیگر از شگردها یاد کرد و گفت؛ دشمن با تاکید بر نقطه ایده‌آل نظام و فاصله آن با نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم می‌کوشد، راهی که طی کرده‌ایم و دستاوردهای بزرگی که داشته‌ایم را نادیده به حساب آورد. وی در ادامه گفت؛ به عنوان مثال پیروزی در جنگ تحمیلی، پیشرفت‌های بزرگ علمی و تکنولوژیک، صدور انقلاب اسلامی، شکست آمریکا در بحران سوریه، جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و مخصوصا غلبه بر فتنه همه جانبه آمریکایی-اسرائیلی 88، دستاوردهای بزرگی است که به دست آورده‌ایم اگرچه هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم و این فاصله بسیار طبیعی و منطقی نیز هست. شریعتمداری با بیان این که هر یک از این عقبه‌ها می‌توانست بزرگترین قدرت‌ها را به زانو درآورد، به نمونه‌هایی از رهبری الهی و حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و نتیجه گرفت؛ اگر رهبری عزت‌آفرین حضرت آقا نبود، سران فتنه و سایر واداده‌ها و خودفروخته‌ها مملکت را به جایی رسانده بودند که امروز برخی از مدعیان باید پوتین نظامیان آمریکایی را واکس بزنند.
تقویت روحیه مجاهدت و شهادت
 مقدمه تمدن‌سازی است
حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیئت امنای موسسه سیره روایت شهدا نیز در این مراسم با اشاره به محورهای پنج‌گانه تربیتی گفت: تقویت روحیه عبودیت و بندگی، ‌تعریف روحیه ولایت‌پذیری دینی، تحکیم بنیان خانواده و تقویت روحیه خدمتگزاری از جمله این محورهاست.
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کارکرد هدف تقویت روحیه عبودیت و بندگی، هدایت بشر بوده و تقویت روحیه مجاهدت، ایثار و شهادت مقدمه تمدن‌سازی است.
دینداری ولایت‌گریز
 بزرگترین خطر است
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنرانی خود پیرامون انس با قرآن و تدبر در قرآن با اشاره به اهمیت تبلیغ اظهار کرد: ولایت‌مداری از جمله موضوعات مورد نیاز اولویت‌دار است ضمن اینکه تشکیل خانواده و تکثیر نسل از جمله موضوعات مورد نیاز اولویت‌دار دیگر به شمار می‏‌‏روند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بزرگترین خطری که وجود دارد دین‌داری عافیت‌طلبانه،‌ بدون استکبارستیزی و ولایت‌گریزی است.
بی‌اعتنایی به جامعه نوعی بی‌تقوایی است
آیت‌الله کاظم صدیقی نیز به عنوان سخنران پایانی نوبت صبح این مراسم با بیان اینکه بی‌اعتنایی به جامعه بی‌تقوایی است،‌ اظهار کرد: سرنوشت افراد با جامعه گره خورده و در حقیقت این توجه تابلوی دین‌داری است.
وی تصریح کرد: باید در نظر داشت که خطر درونی ما آمریکا، ‌صهیونیست و سکولار نیست بلکه نفس انسان است.
وحدت ملت ایران در معرض آماج حملات دشمن است
وحدت ملی ایران آماج حملات دشمن
سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در نوبت عصر این نشست به بیان مطالبی پیرامون ماهواره و آثار تخریبی آن پرداخت و اظهار ‏کرد: تهاجمات و حملات دشمن همیشه بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده و هیچگاه پایان ‏نمی‌پذیرد.‏
وی از راه‌اندازی 162 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان خبر داد و تصریح کرد: جنگ نرم در اوایل انقلاب ‏بسیار کم‌رنگ بوده اما امروزه بسیار پیشرفت کرده و گسترده شده است.‏
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاثیرات مقابله قانونی و نظامی با ماهواره‌های خانگی را کم دانست و گفت: ما باید مردم را ‏از آسیب‌ها و گناه‌های آن باخبر سازیم و درک مردم عاملی خواهد شد که خود آنان از اینگونه ابزارها ‏دوری جویند.‏
فتوای مرجعیت شیعه
عامل اتحاد مسلمانان عراق در برابر تروریسم
سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده سپاه قدس به عنوان سخنران دیگر این نشست با اشاره به اهداف گروهک تروریستی داعش در عراق اظهار داشت: برخی از اعضای دولت و افسران ارتش به حکومت عراق خیانت کردند و در همکاری با گروه تروریستی داعش از هیچ کمکی دریغ نداشتند.
وی از دسیسه دشمن برای جهت دادن افکار مردم جهان به سمت اهداف جاه‌طلبانه خود خبر داد و گفت: آنها می‌خواهند این جنگ تروریستی را درگیری داخلی میان شیعه و سنی نشان دهند اما با فتوای مرجع شیعیان عراق، آیت‌الله سیستانی، که عاملی برای حضور نیروهای مردمی در میدان مقابله با دشمنان بود، بر همگان اثبات شد که مسلمانان در عراق در کنار یکدیگر و با اتحاد کامل در مقابل با گروه‌های تکفیری مقابله می‌کنند.
عدالت‏‌‏محوری و همکاری عموم مردم
 از ویژگی‏‌‏های اقتصاد مقاومتی است
حجت‏‌‏الاسلام سیدمحمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی از سخنرانان دیگر نوبت عصر این نشست بود که با تاکید بر لزوم استفاده از الگوهای اقتصادی برای ایجاد وضعیت اقتصادی مناسب‌تر در جامعه اظهار کرد: الگوهای اقتصادی باید بر توانایی‌های ملی و داخلی تکیه داشته باشند و از نفوذ دشمن در اقتصاد کشور جلوگیری کنند. وی با اشاره به اینکه الگوهای اقتصادی غرب در اقتصاد مقاومتی هیچ جایی ندارد، تصریح کرد: عدالت‌محوری، پیروی از فرهنگ اسلامی به همراه عمل آحاد عمومی مردم از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی هستند.