kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

تردد انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز مهران آزاد شد

استاندار ایلام گفت: زائران انفرادی عتبات عالیات عراق و مسافران می‌توانند از این پس از مرز بین‌المللی مهران به عتبات‌عالیات و شهرهای مقدس این کشور سفر کنند.

«محمدرضا مروارید» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در مرحله نخست از این پس روزانه 150 گردشگر مذهبی و سیاحتی می‌توانند با تهیه و دریافت روادید سفر و با هماهنگی فرمانداری به شکل فردی به کشور عراق سفر کنند.
استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد: برداشتن ممنوعیت سفر انفرادی زوار و گردشگران به عراق از پایانه مرز بین‌المللی مهران در جنوب باختری ایلام باعث رونق اقتصادی منطقه و استان و همچنین افزایش تردد دوستداران اهل‌بیت(ع) و زائران عتبات عالیات می‌شود. مروارید گفت: مهران اکنون یکی از امن‌ترین مرزهای رسمی جمهوری اسلامی ایران است که تلاش  می‌شود با گسترش زیرساخت‌ها و افزایش امکانات و خدمات مناسب زمینه رضایت و رفاه حداکثری زوار و مراجعان به این منطقه بیشتر از گذشته تامین شود.
رفت و آمد گردشگران ایرانی به شکل انفرادی پیش از این و در سال‌های گذشته به علت آنچه «نبود امنیت کافی در عراق» اعلام شد از مرز مهران به کشور همسایه ممنوع بود.
روزانه به طور میانگین پنج هزار نفر از راه این مرز به شهرهای مذهبی عراق و ایران سفر می‌کنند که نزدیک به چهار هزار نفر از آنان را زوار ایرانی تشکیل می‌دهند که در قالب کاروان‌های حج و زیارت به صورت گروهی تردد می‌کنند.
پایانه مرزی بین‌ا‌لمللی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری ایلام اکنون پرترددترین مرز رسمی کشور است.
انتظار می‌ رود با برداشتن ممنوعیت تردد زوار انفرادی، حجم سفرهای گردشگری از مهران به کشور عراق افزایش چشمگیری یابد.