kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
ایران – آرژانتین؛ سخت‌ترین بازی ما در تاریخ جام‌های جهانی

بازی بزرگ از راه رسید

بازی شماره 27 جام بیستم، رقابت ایران با آرژانتین است، دیداری که مردم ایران بیش از 6 ماه انتظار برگزاری آن را کشیده اند.

سرویس ورزشی-

ایران و آرژانتین دومین دیدارشان را در جام بیستم ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه بلوهوریزنته برگزار می‌کنند. برگزاری این بازی در شرایطی است که ایران در چهارمین حضور خود در جام جهانی در گروهی قرار گرفته که برای رسیدن به جایگاه دومی باید با نیجریه و بوسنی رقابت کند.تیم ملی ایران که در اولین دیدار خود برابر نیجریه در این جام به تساوی بدون گل رسید، در حالی برابر آرژانتین به میدان می‌رود که تکرار نتیجه نخست کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد. ایران در چهارمین حضورش در جام جهانی موفق شد برای اولین بار دروازه خود را بسته نگه دارد و اکنون با یک امتیاز به همراه نیجریه در رده دوم قرار گرفته است.
شاگردان کارلوس کی‌روش در بازی اول برابر نیجریه بازی تدافعی را به نمایش گذاشتند، مهمترین هدف کی‌روش در آن دیدار کسب یک امتیاز و زنده نگه داشتن امیدهای ایران برای صعود از گروه بود که موفق به انجام این کار نیز شد.
بازیکنان ایران مشکلی برای همراهی در بازی برابر آرژانتین ندارند. تنها آندرانیک تیموریان با توجه به اخطاری که برابر نیجریه گرفته، باید کمی محتاط بازی کند تا برای بازی آخر برابر بوسنی دو اخطاره نشود.
تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 برابر هلند به میدان رفت که با سه گل شکست خورد. آن هلند در پایان به مقام نایب‌قهرمانی رسید. ایران در سال 1998 در دومین حضورش در جام جهانی با تیم مدعی چون آلمان دیدار داشت و با دو گل شکست خورد و در سال 2006 نیز برابر پرتغال که تا نیمه‌نهایی آن جام صعود کرد با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. اکنون باید دید شاگردان کی‌روش برابر آرژانتینی که خیلی‌‌ها آن را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانند چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد. با این تفاسیر اغراق نیست بازی امشب برابر آرژانتین را سخت ترین بازی ایران در تاریخ دیدارهای خود در جام جهانی دانست.
آرژانتین حریف امشب ایران، امسال یکی از مدعیان جدی قهرمانی در جام جهانی محسوب می‌شود. حضور مهاجمانی چون لیونل مسی، سرخیو آگرو و گونسالو هیگواین می‌تواند هر خط دفاعی را وحشت‌زده کند. با این وجود آن‌ها در بازی برابر بوسنی تنها توانستند با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسند. آن‌ها در دوره قبلی جام جهانی نیز بازی‌‌ها را کم گل شروع کردند و با یک گل نیجریه را شکست دادند اما در بازی دوم موفق شدند کره‌جنوبی را با نتیجه پرگل 4 بر یک درهم بکوبند. آرژانتینی که دو بار در سال‌های 1978 و 1986 قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرده است، برای کسب سومین ستاره راه سختی پیش رو دارد. البته پیروزی آرژانتین برابر تیم ملی ایران می‌تواند تضمینی برای صعود آن‌ها به دور دوم این رقابت‌‌ها باشد.
ایران و آرژانتین تاکنون یک بار برابر هم به میدان رفته‌اند که این دیدار در سال 1977 و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اسپانیا برگزار شد. این دیدار در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید. تک گل ایران را محمد صادقی به ثمر رساند.
ترکیب احتمالی ایران و آرژانتین
اما یک روز پیش از برگزاری این بازی ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر اعلام شد:
ترکیب احتمالی آرژانتین: (2-5-3) رومرو، کامپاگنیارو، گارای، فرناندز، زابالتا،دی‌ماریا، ماسچرانو،رودریگوئز، روخو، آگرو و مسی.
ترکیب احتمالی ایران: (1-5-4) حقیقی، حیدری، حسینی، صادقی، پولادی، دژاگه، نکونام، منتظری، تیموریان، حاج‌صفی(بیک زاده) و قوچان‌نژاد.
لازم به یادآوری است که شرایط آب‌وهوایی بلوهوریزنته در بازی امشب معتدل است و آسمان این شهر صاف تا قسمتی ابری خواهد بود. حداکثر دمای هوا نیز به 21 تا 22 درجه سانتیگراد می‌رسد.