kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
سومین برد در لیگ جهانی والیبال

ایتالیا هم در تهران حریف تیم ملی ایران نشد

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی، ایتالیا را در تهران شکست داد و در جدول این رقابت‌ها 10 امتیازی شد.

سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال میزبان ایتالیا بود. ایتالیایی‌ها پیش از این در هفته دوم لیگ جهانی دو شکست سنگین 3 بر صفر را به بازیکنان ایران تحمیل کرده بودند. حالا ملی‌پوشان والیبال ایران برای انتقام از حریف قدرتمند خود لحظه‌شماری می‌کردند. البته ایتالیا با ترکیبی متفاوت به تهران سفر کرده بود. آنها در این دیدار بیشتر از بازیکنان جوانی بهره می‌بردند که انگیزه زیادی برای نمایش توانایی‌های خود داشتند. تیم والیبال ایران در این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 25- 18 ، 25- 20 و 25- 15) برنده از زمین بیرون رفت.
پیش از این ایتالیا با کسب 19 امتیاز در صدر جدول گروه قرار داشت. ایران نیز با کسب 7 امتیاز از شش بازی نخست امیدوار بود با پیروزی در بازی‌های خانگی برابر ایتالیا شانس خود را برای صعود به مرحله نهایی افزایش دهد. در عوض ایتالیایی‌ها با حق امتیاز میزبانی مرحله نهایی از حالا برای دور بعد برنامه‌ریزی می‌کردند.
گوش تا گوش سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران از ساعتی قبل از شروع مسابقات مملو از تماشاگرانی بود که برای تشویق تیم ملی والیبال ایران سر از پا نمی‌شناختند.  شاهرخ شهنازی، مناف هاشمی، لطفعلی پورکاظمی، حامد آفاق، بهروز عطایی و مهدی مهدوی‌کیا در کنار بازیگرانی چون اشکان خطیبی و مهدی پاکدل از جمله تماشاگران سرشناس این بازی بودند.
تیم ملی والیبال ایران با لباس‌های یک دست سفید برابر آبی‌پوشان ایتالیا قرار گرفت. ترکیب تیم ایران را در این مسابقه مجتبی میرزاجانپور، سیدمحمد موسوی، سعید معروف، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، عادل غلامی و لیبرو فرهاد ظریف تشکیل می‌دادند. در مقابل برای ایتالیا وتوری، برتا، لانزا، بارانوویچ، زاندازو، جیوی لیبرو به میدان رفتند.
موسوی امتیازآورترین بازیکن
تیم ملی والیبال ایران در هفتمین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های لیگ جهانی عصر دیروز به مصاف ایتالیا رفت که در پایان توانست با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد. در این دیدار سیدمحمد موسوی با کسب 13 امتیاز به عنوان امتیاز‌آورترین بازیکن میدان انتخاب شد و از ایتالیا هم زاندازو با کسب 12 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن لاجوردی‌پوشان معرفی شد. تیم ملی والیبال ایران روز یکشنبه اول تیرماه در چهارمین دیدار خود به مصاف ایتالیا می‌رود. پیش از این ایران در ایتالیا 2 شکست مقابل این تیم متحمل شده بود.