kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

کوتاه از ایران


ساخت فرودگاه
میاندورود- فارس: مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور از انجام مذاکراتی با دو شرکت بین‌المللی خارجی و دو سرمایه‌گذار برای ساخت فرودگاه در کشور خبر داد وگفت: یک شرکت از چین و شرکتی از فرانسه مذاکراتی را با ما داشته‌اند.
محمدعلی ایلخانی با اشاره به وجود 248 فروند هواپیمای مسافربری در کشور از غیرعملیاتی بودن 143 فروند هواپیما به دلایل مختلف فنی خبر داد.
وی با تاکید بر بالا بودن ضریب امنیت پروازی هواپیماهای کشور اظهار داشت: در حال حاضر کشور برای اتصال شبکه‌های پروازی به هواپیماهای 100 نفره نیاز دارد، این مسئول به تغییرات قیمت بلیط شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و افزود: در برخی از خطوط تا 30 درصد افزایش تعرفه بلیط هواپیما داشته‌ایم اما در برخی از خطوط بسته به تقاضا کاهش قیمت نیز داشته‌ایم.
وی به عبور روزانه بیش از 500 هواپیمای خارجی از آسمان کشور خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته بالغ بر 120 میلیون دلار از این محل درآمد داشته است.

بهره‌برداری از اسکله
اهواز- خبرنگار کیهان: معاون فنی و مهندسی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از بهره‌برداری اسکله امور دریایی بندر خرمشهر خبر داد.
«صالح کوثری‌زاده» افزود: عملیات اجرایی این پروژه از اواسط سال 90 با 70 میلیارد ریال و به منظور جایگزینی اسکله قدیمی امور دریایی بندر خرمشهر آغاز شد. وی گفت: کاربری این اسکله، پهلوگیری شناورهای خدماتی و تخصصی (شناور مقابله با آلودگی، تجسس و نجات دریایی)، بهبود سرویس‌دهی و افزایش پهنای پل دسترسی است. وی اظهار کرد: این اسکله دارای یکهزار و 632 متر مربع مساحت، به طول 84 و عرض 8/10 متر است.
وی گفت: در طراحی و ساخت اسکله امور دریایی بندر خرمشهر از قطعات بتنی پیش ساخته استفاده شده، که این روش علاوه بر تسهیل و سرعت در روند اجرای آن، سبب افزایش کیفیت ساخت و عمر مفید سازه می‌شود.

ایجاد شعب سازمان توسعه تجارت
آستارا- ایرنا: معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: 10 شعبه این سازمان امسال در خارج از کشور ایجاد می‌شود.
«میر ابوطالب بدری» گفت: این 10 شعبه در کشورهای لبنان، روسیه، عراق، افغانستان، قزاقستان، آفریقای جنوبی، چین، ترکیه، امارات متحده عربی و آلمان ایجاد می‌شود.
وی اعزام رایزن بازرگانی و تیم‌های بازاریاب و شناخت بازار به کشورهای خارجی را از جمله برنامه‌های امسال سازمان توسعه تجارت ایران ذکر کرد و افزود: در همین راستا تاکنون 11 رایزن بازرگانی به کشورهای خارجی طرف تجاری و بازار هدف ایران اعزام شده و امسال تعداد این رایزنها به 30 رایزن بازرگانی افزایش می‌یابد. وی ایجاد توافقات تعرفه ترجیحی با پنج کشور دیگر را از جمله اهداف کاری سازمان توسعه تجارت در سال جاری ذکر کرد.

آغاز ساخت گاوداری
الیگودرز- خبرنگار کیهان: کار احداث واحد گاوداری 2 هزار رأسی با حضور وزیر کار و امور اجتماعی و تعاون در الیگودرز آغاز شد.
این گاوداری در زمینی به مساحت 41 هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر 460‌هزار میلیون ریال احداث می‌شود و ظرفیت تولید سالانه آن 25 هزار تن شیر خام و 350 تن گوشت قرمز است و زمینه اشتغال 900 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم خواهد کرد. این واحد ظرف مدت یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

124 میلیارد دلار درآمد ارزی
تبریز- خبرنگار کیهان: جانشین معاون سرمایه انسانی رئيس جمهوری در همایش اصلاح ساختار نظام اداری آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه تا 124‌میلیارد دلار درآمد ارزی وارد کشور می‌شود. محمود عسگری‌آزاد افزود: در شرایطی که سالانه می‌توان با یک میلیارد دلار برای 100 هزار نفر شغل ایجاد کرد اما طبق اعلام مرکز آمار ایران تاکنون فقط 10 هزار شغل ایجاد شده است.
وی اصلاح ساختار اداری کشور را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و بر واگذاری امور به مردم تاکید کرد.
وی افزود: 90 درصد امکانات ایجاد شده توسط دولت برای مردم به هدر می‌رود و تنها از 10 درصد آن استفاده می‌شود.