kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
جلیلی در کرمان:

مقاومت هسته‌ای برای دفاع از علمو پیشرفت بود

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی گفت: کسانی که امروز با ما صحبت می‌کنند، کسانی هستند که در جنگ تحمیلی علیه ایران از صدام پشتیبانی کرده‌اند.

سعید جلیلی، در همایش مردم انقلابی کرمان اظهار کرد: در یک بررسی مشخص شده که آمریکا تاکنون بیش از 70 کشور را در مقاطعی و به دلیل منافع خود مورد تحریم قرار داده است.
وی ادامه داد: این قدرت‌هایی که شعار دموکراسی می‌دهند، می‌گویند مدل سیاسی را نیز ما باید تعریف کنیم. دموکراسی زمانی معنا دارد که نتیجه آن با منافع ما هم‌خوانی داشته باشد و این مسائل عین اظهارات خودشان است. کشوری که سلاح هسته‌ای دارد مدعی می‌شود که باید خلع سلاح هسته‌ای فلان کشور صورت بگیرد، آن‌‌ها ابتدایی‌ترین اصول دموکراسی را نادیده می‌گیرند و از طرف دیگر مدعی دموکراسی می‌شوند. شعار اقتصاد آزاد می‌دهند و از سوی دیگر مراودات معمولی تجاری دو کشور را تحریم کرده و تهدید به مجازات می‌کنند. نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: کسانی که امروز با ما صحبت می‌کنند، کسانی هستند که در جنگ تحمیلی علیه ایران از صدام پشتیبانی کرده‌اند.
جلیلی تصریح کرد: در موضوع هسته‌ای، مقاومت ملت ما دفاع از علم و پیشرفت بود و انقلاب اسلامی با همه توان پشت سر پیشرفت علم ایستاد و آن‌‌ها می‌بینند انقلاب اسلامی انحصار علمی را قبول ندارد و اندیشه‌اش این است که شهید شهریاری را معرفی می‌کند که بدون یک ریال مطالبه جلوی قدرت‌های استکباری بایستد.
به گزارش ایسنا، ادامه داد: سوخت 20 درصد را برای این تولید کردیم که در آن سال 850 هزار بیمار در کشور وجود داشت که لازمه تولید داروی‌شان تولید سوخت 20 درصد بود و قدرت‌های استکباری به خاطر این نیاز از ما باج‌خواهی کردند. شهید شهریاری در کمتر از دو سال فن‌آوری سوخت و تبدیل به صفحات سوخت را ایجاد کرد و دشمنان نگران غنی‌سازی چنین نیروهایی هستند که در حال شکل دادن تمدن جدید‌اند.