kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

18 میلیون نفر در کشور کاربر بازی‌های رایانه‌ای هستند

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: حدود 18 میلیون نفر کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور داریم که با میانگین یک ساعت یا بیشتر در روز از این بازی‌ها استفاده می‌کنند.
 قم- خبرنگار کیهان:

بهروز مینایی در دومین همایش سالانه آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای غربی با محوریت فرهنگ اسلامی- ایرانی که در تالار شهید سیدمرتضی آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد افزود: صنعت بازی‌های رایانه‌ای سومین صنعت پردرآمد دنیا است که فقط در آمریکا 120 هزار نفر و در کانادا 29 هزار نفر،‌ فرصت شغلی در این صنعت دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 بازی رایانه‌ای تولید داخل داریم با انتقاد از ورود بی‌رویه و بدون کنترل بازی‌های رایانه‌ای خارجی به کشور اظهار داشت: به همان اندازه که شاهد رشد قارچ‌گونه گیم‌نت‌ها و عدم نظارت بر آنها هستیم حمایت از تولیدات داخلی کم و کاهش پیدا کرده است.
وی یکی از آسیب‌های بازی‌های وارداتی را نقض ارزش‌های دینی و اسلامی دانست و گفت: در برخی از این بازی‌ها مسلمانان تروریست معرفی می‌شوند.
وی، وجود خشونت و وحشت، ترویج سبک زندگی غربی، استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی را از دیگر آسیب‌های این بازی‌ها عنوان کرد و افزود: نقض هنجارهای اجتماعی، ناسزاگویی، ایجاد ناامیدی و افسردگی، دعوت به خودکشی و محرک‌های جنسی نیز از دیگر آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غربی‌هاست.
مینایی محبوبیت این بازی‌ها نزد کودکان را زنگ خطری برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مسئولان باید برای مقابله با این پدیده خطرناک چاره‌اندیشی کنند.
وی در ادامه گفت: متوسط سن استفاده از بازی‌های رایانه‌ای چهار سال قبل در ایران 13 سال بود که در سال 92 به 16 سال رسید.
به گفته رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران در حال حاضر در میان کشورهای منطقه و جهان اسلام در طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای در جایگاه اول قرار دارد و کشورهای عربستان، اردن، ترکیه و مالزی از رقیبان ایران در این زمینه محسوب می‌شوند.