kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

کشف کارگاه تولید داروی غیرمجاز در شهریار

جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از کشف کارگاه تولید داروی غیرمجاز در شهریار و دستگیری 2 توزیع‌کننده داروهای غیرمجاز در بهارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران به نقل از پایگاه خبری پلیس، افضل گلزاری گفت: ماموران پلیس آگاهی بهارستان در راستای طرح امنیت اجتماعی بعد از کسب اخباری در مورد توزیع داروهای قاچاق توسط 2 نفر در سلطان‌آباد موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: در تحقیقات ماموران پلیس آگاهی مشخص شد متهمان، این داروها را در مغازه‌های عطاری خود نگهداری و توزیع می‌کردند که پس از هماهنگی قضایی در دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری 2 نفر به اسامی الف.ک و س.ن و کشف 3 هزار و 350 عدد داروی قاچاق و غیرمجاز شدند.
گلزاری افزود: همچنین ماموران پلیس اطلاعات غرب استان تهران پس از کسب خبری در زمینه تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز در کارگاهی در شهریار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی تصریح کرد: پس از تحقیقات اولیه و اطمینان از صحت خبر با اخذ دستور قضایی و هماهنگی با عوامل شبکه بهداشت از محل بازدید و اقلام زیادی که از آنها برای تهیه داروهای غیرمجاز و غیربهداشتی استفاده می‌شد، کشف و متهم به نام الف.م دستگیر شد.
این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم در اعترافات خود اظهار داشته نگهبان کارگاه بوده و اقلام مکشوفه مربوط به فرد دیگری است که آنها آرد نخودچی، جوانه گندم، زنجبیل و دارچین را آسیاب کرده و به وی می‌دادند و در تهران آنها را به قرص تبدیل کرده و هر بسته را به مبلغ 30 هزار ریال به فروش می‌رساند.
به گفته وی، در بازرسی از محل 111 هزار و 500 عدد قرص گیاهی در قوطی‌های کوچک با مارک دراگن در بسته‌های 60 عددی و قرص در بسته‌بندی‌های 60 عددی به همراه یک دستگاه میکسر حاوی مواد سبز و قهوه‌ای رنگ، یک دستگاه پرس کشو قرص، 4 سطل بزرگ حاوی انواع پودر و 35 عدد برچسب و 16 کارتن قوطی خالی قرص کشف شد.