kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
خطیب جمعه تهران:

چرا برخی مانع پالایش فضای مجازی می‌شوند؟

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی می‌گویند می‌توان کاری کرد که مانع از در دسترس بودن همه مطالب فضای مجازی برای نوجوانان باشیم اما نمی‌دانم چه کسی مانع می‌شود؟ آیا صحیح است طبیبی که بیماران را درمان می‌کند، غذای مسموم در اختیار آنها قرار دهد؟




آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: در این فضای مجازی چه خبر است؟ برخی می‌گویند می‌توان کاری کرد که مانع از در دسترس بودن همه مطالب فضای مجازی برای نوجوانان باشیم اما نمی‌دانم چه کسی مانع می‌شود؟ آیا صحیح است طبیبی که بیماران را درمان می‌کند غذای مسموم در اختیار آنها قرار دهد؟
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردمی که می‌خواهند با وزیر یا یک مسئول ملاقات کنند باید چه‌کار کنند؟ بارها شنیده‌ام مسئولان حتی نامه مردم را هم جواب نمی‌دهند. مسئولان از درد دل مردم با خبر شوند و مشکلات مردم را بشناسند. تمام آقایان اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص یک نفر را نماینده خودشان قرار دهند، در اماکن عمومی با اطلاع قبلی حضور داشته باشد، به سؤالات مردم جواب دهد، حرف آنها را به مسئول مربوطه برساند و پیشنهادات و انتقادات را منتقل کنند.
وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه خطاب به رئیس ‌قوه قضائیه، بیان داشت: از جناب آقای رئیسی که تازه نفس هستند، درخواست دارم با اخلا‌گران اقتصاد کشور، زمین‌خواران که منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برند، عوامل توزیع مواد مخدر، غارتگران جنگل‌ها و محیط زیست، عوامل قاچاق و مشروبات الکلی که غارتگر جان و مال و شرف مردم هستند، برخورد قاطع و انقلابی کنید.
آیت‌الله موحدی کرمانی با ‌اشاره به سالروز فتح خرمشهر، خاطرنشان کرد: خرمشهر در آبان‌ماه 59 به تصرف بعثی‌ها درآمد و 578 روز در ‌اشغال آنها بود و این شهر را به‌صورت دژ  نفوذناپذیر تبدیل کرده بودند و خبرنگاران از کشورهای مختلف دعوت شدند و قبل آزادی خرمشهر، توسط رژیم بعثی از این شهر دیدن کردند. خبرنگاران اعلام کردند نفوذ در این خطوط دفاعی و شکستن این استحکامات غیرممکن است و امکان ندارد ایران در اینجا نفوذ کند. صدام گفته بود اگر خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را به ایران خواهم داد اما این امر غیرممکن، در پرتو ایمان و مقاومت مردم مبارز و غیور، ممکن شد و مجاهدان جان برکف بر ارتشی که توسط تمام قدرت‌ها تجهیز شده بود، غالب شدند.
امام جمعه موقت تهران افزود: خرمشهر به آغوش کشور برگشت، با 19 هزار اسیر و 16 هزار کشته و انبوهی از غنائم جنگی. امام(رحمت‌الله علیه) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این عملیات بهت کارشناسان نظامی را همراه داشت و آمریکا در 8 خرداد به ناچار اعلام کرد ماشین نظامی ایران اعجاب‌آور بود. حماسه سوم خرداد یک الگو است و وقتی ملتی به داشته‌های خود ایمان آورد، پیروز همه صحنه‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: جمعه آینده روز جهانی قدس است؛ روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی و روز حمایت از ملتی است که با خون خود به دفاع از قبله نخستین مسلمانان برخاستند. آیت‌الله موحدی کرمانی ابراز داشت: در هفته اطعام نیازمندان و اکرام یتیمان قرار داریم. جایگاه انفاق بر کسی پوشیده نیست و این موضوع اهمیت والایی در آموزه‌های دینی دارد. با توجه به مشکلات اقتصادی، کسانی که تمکنی دارند، نباید از این موضوع غفلت کنند و امیدوارم اطعام محرومان با کمک مردم مومن شتاب بیشتری بگیرد.
جبهه ذلت در محاصره دایره جبهه مقاومت است
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه در ادبیات فارسی داریم: «صبر و ظفر، هر دو دوستان قدیمند، بر اثر  صبر نوبت ظفر آید» بیان داشت: این مهم نشانگر یک سنت پایدار الهی است که میان صبر و مقاومت و ظفر و پیروزی رابطه برقرار می‌شود و از سوی دیگر نیز میان ولایت امام علی(علیه‌السلام) و پیروزی و دستیابی به اهداف بزرگ نیز ارتباط وجود دارد. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه عمل به پیمان اطاعت از خدا و نصرت دین خدا و فرمانروایان الهی دو رکن اصلی حیات بشریت است، ابراز داشت: مقاومت جامعه اسلامی ناشی از ثبات بر این دو پیمان است، آنچه خدا، پیامبر، امامان، فقها و فقیه جامع زمان فرمود، باید اطاعت شود و در این اطاعت باید ثبات و پایداری داشت و به نصرت و یاری دین خدا پرداخت که این تعریف مقاومت اسلامی است.
مستکبرین بدانند عمر آنان رو به پایان است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه جبهه مقاومت ۴۰ سال است که پایداری خود را در این زمینه نشان داده، خاطرنشان کرد: روز قدس، نشانگر این پایداری در سطح جهانی است و تمام افرادی که در این روز به میدان می‌آیند، اعلام می‌کنند که پایدار به این پیمان الهی هستند؛ پیمانی که امام‌علی(علیه‌السلام) نماد کامل آن بود.
آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت از ایران آغاز شده، به عراق، سوریه، یمن و... رفته و دایره آن جبهه ذلت را محاصره کرده است. مستکبرین باید بدانند که عمر آنان رو به پایان است.
سربازان آمریکایی با دستانی لرزان
و رنگ‌هایی پریده در خلیج‌فارس هستند
سردار رمضان شریف، رئیس‌ ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه، با بیان اینکه امروز عربده‌های آمریکای جنایتکار در تهدید ملت ایران راه به جایی نمی‌برد، گفت: ما ۳۷ سال فرصت داشتیم تا قدرت لازم را برای رویارویی با توطئه‌های مجدد آمریکا و دشمنان قسم‌خورده فراهم کنیم و برای قدرتمندشدن، لحظه‌ای را از دست نداده‌ایم.
وی تأکید کرد: با سربلندی در پیشگاه ملّت به عنوان عضو کوچکی از نیروهای مسلح اعلام می‌کنیم، از هر زمانی در طول دوران انقلاب برای رویارویی با دشمن با انگیره‌تر و مهیاتر هستیم. آمریکایی‌ها با تبلیغات تلاش می‌کنند در عرصه افکار عمومی حضور داشته باشند. اعزام فلان ناو و زمزمه اعزام نیرو چیزی نیست که نیروهای مسلح و ملت ما را به عقب براند. سردار شریف خاطرنشان کرد: امروز، ما سربازان آمریکایی‌ها را در خلیج‌فارس در حالی مشاهده می‌کنیم که با دستانی لرزان و رنگ‌هایی پریده در پشت کوهی از تجهیزات در مقابل اراده فرزندان ملّت مثل آدم‌آهنی‌ها زندگی می‌کنند.
رئیس ‌ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما در میدان رزم با کسانی که هم انگیزه بیشتر و هم قدرت بیشتر و تسلط منطقه‌ای بیشتری داشتند، دست و پنجه نرم کردیم. شما با اعزام نیرو از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر چه کسی را می‌ترسانید؟ اگر در عملیات بیت‌المقدس هزاران سرباز دشمن به اسارت گرفته شد و هزاران نفر فرار کردند، از شما سؤال می‌کنیم؛ در صورتی که خطایی از شما سر زند چه راهی برای بازگشت خواهید داشت؟ وی بیان داشت: عملیات بیت‌المقدس الهام‌بخش رزمندگان مقاومت شد و خط بطلانی بر مذاکره و گوش به فرمان سازمان‌های بین‌المللی بودن کشید. در ابتدای جنگ هم گروه‌های زیادی برای میانجی‌گری می‌آمدند در حالیکه بخشی از سرزمین ما در ‌اشغال بود. اما امام (رحمت‌الله علیه) و رزمندگان، استراتژی بازپس‌گیری و تنبیه متجاوز را دنبال کردند؛ همان چیزی که امروز الهام‌بخش رزمندگان فلسطینی شده است. سردار شریف گفت: از روز قدس سال گذشته تا امروز بیش از ۵۸ جمعه متوالی است که مردم عزیز فلسطین در رویارویی رژیم صهیونیستی تحت عنوان راه‌پیمایی بازگشت در مرزهای رژیم ‌اشغالگر حضور می‌یابند و فریاد می‌زنند که خواستار بازگشت به سرزمین خود هستند.