kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶

معافیت عوارض ورود خودرو برای ناوگان حمل‌و نقل عمومی در منطقه آزاد انزلی

واردات خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهری استان گیلان از طریق منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی با معافیت عوارض انجام می‌شود.
 رشت- خبرنگار کیهان:

استاندار گیلان در جلسه شورای ترافیک استان با اعلام این خبر اظهار داشت: با تصویب معافیت عوارض ورود خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی فرصت مناسبی برای نوسازی این ناوگان در استان، افزایش ضریب ایمنی تردد و رونق گردشگری در گیلان است.
محمدعلی نجفی بر بهره‌مندی مردم گیلان از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی تاکید کرد و افزود: امتیازات منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی باید برای عموم مردم استان ملموس باشد و همه از این ظرفیت بهره‌مند شوند.
در ادامه این جلسه رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی نیز طی سخنانی گفت: براساس مصوبه هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی کلیه سازمانهای تاکسیرانی، اتوبوسرانی و دستگاه‌های حمل و نقل عمومی فعال می‌توانند از معافیت عوارض ورود خودرو بهره‌مند شوند.
معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان موظف شده تا نسبت به بررسی و تشخیص نوع دستگاه‌های درخواست کننده در تطابق موارد یاد شده این معافیت اقدام لازم را انجام دهد.
رضا مسرور، اظهار کرد: با این مصوبه شاهد ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مردم گیلان و گردشگران از طریق بهره‌گیری از خودروهای با ضریب ایمنی بالا خواهیم بود.
هم‌اکنون شهرهای بندرانزلی، رشت، فومن، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رضوانشهر، رودسر در شعاع تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی قرار دارند.