kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
دبیرکل انجمن روشنفکران مسلمان اندونزی:

مسدودسازی حساب کاربری رسانه‌های ایران، با ادعای آزادی بیان غربی‌ها تناقض دارد(اخبار ادبی و هنری)

رئیس‌دانشکده حقوق دانشگاه ناسیونال جاکارتا و دبیرکل انجمن روشنفکران مسلمان اندونزی و پژوهشگر ارشد قوه قضائیه اندونزی که اخیرا سفری به ایران داشته است، مسدودسازی حساب کاربری برخی شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی را محکوم کرده و آن را اقدامی تبعیض‌آمیز و خلاف اصل آزادی بیان دانست.




دکتر اسماعیل رمضان در رابطه با مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی رسانه‌های برون‌مرزی ایران گفت: متاسفم که این رسانه‌های تاثیرگذار را مسدود می‌کنند. در حالی که در دنیای مدرن نمی‌توان جلوی ارتباط اطلاعات بین کشورها را گرفت. این رسانه‌ها در معرفی اطلاعات در مورد ایران، خاورمیانه و جهان اسلام برای روشنگری نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی افزود: از دیدگاه سیاسی، هدف و انگیزه دشمنان برای بستن شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ای ایران این است که برای انتشار واقعیت‌های منطقه و ایران برای مخاطبان جهان، ایجاد محدودیت کنند. این تعارض است که غرب از یک سو، درباره آزادی بیان و رسانه صحبت می‌کند، و از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی ایران را که واقعیت‌ها را منعکس می‌کند، محدود می‌کنند. بدون شک این یک اقدام تبعیض‌آمیز پیچیده شده در شعارهای دموکراتیک است.