kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
وزارت صمت اعلام کرد

عرضه شکر به قیمت کیلویی3400تومان در میادین میوه و تره ‌بار

شرکت بازرگانی دولتی ایران اسامی۳۶۴۸ شخص حقیقی و حقوقی دریافت‌کننده شکر به نرخ دولتی در سال جاری را منتشر کرد.




به گزارش ایسنا، در دو سه ماه اخیر بازار شکر با نوسانات قیمتی مواجه شده است در حالی که بارها وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی بر این نکته تأکید کرده‌اند که هیچ کمبودی در زمینه این کالای اساسی وجود ندارد.
به گفته یزدان سیف؛ معاون وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل بازرگانی دولتی ایران، بیش از ۳۰۰ هزارتن شکر از ۲۳ اسفندماه تاکنون به کشور وارد و بین استان‌های مختلف توزیع شده است. این در حالی است که در برخی از نقاط به ویژه سوپر مارکت‌ها و برخی از فروشگاه‌ها شکر با قیمتی بیش از دو برابر نرخ مصوب عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد کسی نیست که با این گران‌فروشی آشکار برخورد کند.
در این شرایط، شرکت بازرگانی دولتی ایران اسامی دریافت کنندگان شکر با نرخ دولتی از ابتدای امسال تا ۲۳ اردیبهشت ماه را، منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه، ۳۶۴۸ شرکت، صنف و تشکل در کشور بیش از ۱۶۸ هزار و ۱۱۴ تن شکر در ۵۳ روز دریافت کرده‌اند. حال این دستگاه‌های نظارتی هستند که باید با تمرکز بر این لیست و بررسی عملکرد این شرکتها بر روند توزیع درست، به موقع و با قیمت مصوب دولتی نظارت کنند تا کسی نتواند در این بازار مرتکب تخلف
شود.
همچنین به گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر شکر در همه میادین میوه و تره ‌بار شهرداری و فروشگاه‌های منتخب بدون محدودیت و با قیمت کیلویی 3400تومان در حال عرضه است و از نظر تأمین شکر کشور مشکلی نداریم. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی در حاشیه جلسه اطلاع‌رسانی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با بیان این مطلب افزود: حجم زیادی از تقاضا برای شکر وجود داشت که از طریق همکاران‌مان در بازرگانی دولتی تأمین شد. وی با بیان اینکه به اندازه کافی واردات شکر خام انجام شده است، تصریح کرد: تولید داخل نیز شروع شده است و تا چند روز آینده چغندرهای پاییزی به کارخانجات تحویل داده می‌شود.