kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
سازمان ملی زمین و مسکن:

500 هزار مسکن مهر نیمه‌کاره در کشور وجود دارد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ۵۰۰ هزار مسکن مهر به صورت نیمه کاره در کشور وجود دارد، گفت:پیگیری تکمیل این واحدها توسط استانداران در حال انجام است.




به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان با ‌اشاره به ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در سطح کشور به منظور کنترل قیمت‌ها و در قالب طرح جامع اقدام ملی، این طرح را از برنامه‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و اعلام کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می‌شود.
وی افزود: ساخت این مسکن‌ها در قالب طرح اقدام ملی در طول سال‌های ۹۸ و ۹۹ در سطح کشور اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار واحد این مسکن‌ها در سطح شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در سطح کشور ساخته می‌شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: طرح اقدام ملی به ۲ صورت شامل تأمین زمین توسط شهرستان‌ها و یا در زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن در استان‌ها اجرا می‌شود.
نبیان افزود: طرح آرمان اراک از جمله طرح‌های مشارکتی است که زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه‌کاره در سطح کشور وجود دارد که پیگیری تکمیل این طرح‌ها توسط استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری‌ها در حال انجام است.
نبیان افزود: تکمیل طرح‌های مسکن مهر اکنون به صورت ویژه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و شهرسازی و زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن و شهرهای جدید در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بهره‌برداری از طرح‌های مسکن مهر به صورت ماهانه در حال انجام بوده و اتمام طرح مسکن مهر به جز پروژه‌هایی که مشکل حقوقی دارند تا پایان سال جاری از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است.
نبیان خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای کنترل قیمت مسکن در کشور انجام می‌شود.
گفتنی است وجود 500هزار مسکن مهر نیمه کاره در کشور به نوعی بیانگر این است که دولت روحانی در اغلب سال‌های گذشته اقدام خاصی در جهت تکمیل این واحدها انجام نداده است.متاسفانه عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در طول 5/5سال مدیریت خود بر این وزارتخانه به جای تکمیل این واحدها مدام به مسکن مهر حمله می‌کرد و در روز تودیع خود نیز گفت: افتخار می‌کنم حتی یک خانه هم نساخته ام !