kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

هشدار فعالان سیاسی؛ به کارگیری عوامل فتنه، آشتی ملی نیست آتش‌افروزی است

جمعی از فعالان سیاسی، با تاکید بر لزوم محاکمه سران فتنه، در خصوص به‌کارگیری فتنه‌گران در مسئولیت‌های اجرایی هشدار دادند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کسانی که بحث رفع حصر سران فتنه را مطرح می‌کنند نهم دی سال 88 را فراموش کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک اظهار داشت: بعضی‌ها در مصاحبه‌های خود این موضوع را مطرح می‌کنند که باید سران فتنه آزاد شوند و برخی سعی دارند فتنه 88 را در حد صورت گرفتن یک خطا مطرح کنند و می‌گویند که طرفین با هم بنشینند و آشتی کنند و عده‌ای  عنوان می‌کنند که فتنه 88 به دلیل نبود آزادی در کشور برای بیان مطالب صورت گرفته است.
نایب رئیس فراکسیون مجلس اضافه کرد: هر سه این گروه‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن این است که اهداف فتنه 88 مبنی بر قانون‌گریزی و مقابله با ولایت باید تحقق پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: سران فتنه باید محاکمه شوند و این از رافت جمهوری اسلامی است که سران فتنه را در خانه‌هایشان محبوس کرده‌اند و الا در همان ابتدای کار باید به جرم محاربه محاکمه می‌شدند اما این رافت جمهوری اسلامی است که برخی‌ها را پررو کرده  که این موضوع را مطرح کنند که باید حصر سران فتنه شکسته شود.
آشتی یا آتش؟!
نماینده بندر انزلی نیز با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: برخلاف عده‌ای که خوش‌بینانه مذاکره را راه‌حل پایان کارشکنی غربی‌ها می‌دانند، باید گفت که موضوع هسته‌ای، نقطه پایان تعامل غرب با ملت ما نیست و یقیناً دخالت‌های آنها در امور داخلی ما پایان‌پذیر نخواهد بود.
رئيس جمهور بداند کسانی که در روزهای حساس فتنه 88 مقابل نظام ایستاده و قصد براندازی و خوش خدمتی به استکبار و صهیونیست‌ها را داشتند، نباید مدعی باشند، ایستادن مقابل زیاده‌خواهی این عده معدود افراطی حتماً حمایت مردم را در پی خواهد داشت، زیرا مردم با خواست این عده پای صندوق رای حاضر نشده و رئیس جمهور خود را انتخاب نکردند.
حسن خسته‌بند در ادامه تصریح کرد: آیا استفاده از فعالین فتنه در استان‌ها و شهرها، آشتی در سطح جامعه است، با توجه به اهداف فتنه‌گران سال 88 که هنوز توبه و از مردم عذرخواهی نکرده‌اند و نیروهای بدخیم آنها به دنبال حرکت فتنه‌گرانه خود هستند، این آشتی در سطح جامعه است، یا آتش در سطح جامعه.
 محاکمه سران فتنه، مطالبه مردم
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه فتنه‌گران سال 88 کشور را دچار بحران کردند گفت: امروز برای همه مبرهن است که اردوکشی‌های خیابانی به منظور اعتراض به انتخابات نبود بلکه صرفاً و صرفاً برای براندازی نظام دنبال می‌شد.
محمدحسن ذاکری ادامه داد: اگر چه نظام به دلیل رأفت خود تصمیم گرفت سران فتنه را در حصر قرار دهد اما خواست مردم حزب‌اللهی و انقلابی محاکمه عادلانه آنان است و به تعبیر دیگر باید مر قانون در مورد آنان اجرا شود.
وی به تحرکات برخی از فتنه‌گران در شرایط فعلی اشاره و تصریح کرد: برخی‌ها احساس می‌کنند که روزنه‌ای برایشان باز شده و می‌خواهند به عرصه سیاسی و اجتماعی برگردند اما این یک خیال باطل است چرا که مردم با تبعیت از رهنمودهای امام راحل و رهبری اجازه فتنه‌گری دوباره آنان را نخواهند داد.
بازگشت دزدان سیاسی!
سیدسجاد موسوی، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در خصوص بازگشایی سفارتخانه انگلیس گفت: بازگشایی سفارت انگلیس در سالروز فتنه 88 پیام خوبی برای مردمی که حماسه 9 دی را آفریدند ندارند و ما قطعاً نخواهیم گذاشت که دزدان سیاسی را که از کشور بیرون کرده‌ایم به کشور برگردانند مگر اینکه به خاطر رفتارهای گذشته خود عذرخواهی کنند.
جرم سواره نظام
صدیقه شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز با اشاره به موضوع محاکمه سران فتنه گفت:‌ از دستگاه قضایی انتظار داریم همچنان که پیاده نظام‌های فتنه را مجازات کردند به جرم سواره نظام فتنه نیز رسیدگی کنند تا امروز فتنه‌گران به امت حزب‌اللهی و نظام جمهوری اسلامی پوزخند نزنند. وی افزود: فتنه‌گران در سال 88 به باورها، مقدسات، ارزش‌ها و حتی به رهبری و امام امت نیز جسارت و اهانت کردند حال اگر باز با همه این کارها در راس برخی ادارات و دستگاه‌ها قرار گرفتند بدانند هیچ چیز از ذهن ما پاک نشده است.