kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
118 زندانی بدهکار مالی آزاد می‌شوند

کمک ۲ میلیاردی خیران در گلریزان ستاد دیه

خیران شرکت کننده در سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه کشور زمینه آزادی ۱۱۸ زندانی بدهکار مالی را فراهم کردند.

آیین گلریزان ستاد دیه عصر یکشنبه با حضور جمع کثیری از خیرین و برخی چهره‌های سیاسی و اجتماعی در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و خیران با کمک ۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی خود زمینه آزادی ۱۱۸ زندانی بدهکار مالی را فراهم کردند.
بیشترین میزان کمک‌های واصله در این مراسم به کمک چهار میلیارد ریالی رهبر معظم انقلاب بازمی‌گردد و در رتبه بعدی کمک ۲۷۰ میلیون تومانی رئیس جمهور قرار دارد. از کمک چهره‌های دیگر می‌توان به واریز ۵۰۰ میلیون ریالی رئیس دستگاه قضاء، کمک ۳۰۰ میلونی ریالی رئیس مجلس و اعطای مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون ریال از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام اشاره داشت.
زندانیانی که با مبالغ جمع‌آوری شده در این آیین معنوی آزاد می‌شوند در شمار سرپرستان خانواده بوده و بخشی از بدهی آن‌ها با آورده محبوسان و بخشی نیز با گذشت شاکیان خصوصی تامین شده است و کمک‌های اهدایی خیرین هم در این مراسم صرف مانده بدهی محکومان خواهد شد.
حبس 2 هزارو 578 نفر در زندان برای مهریه
رئیس سازمان زندان‌ها در این مراسم گفت: دوهزار و ۵۷۸ نفر به دلیل پرداخت نکردن مهریه در زندان هستند که از این تعداد ۸۲۲ نفر با مهریه کمتر از ۱۰ سکه در زندان به سر می‌برند.
اصغر جهانگیر اظهار داشت: در مجموع دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان نیاز داریم و ۳۰ درصد از این افراد با کمتر از ۲۰ میلیون تومان آزاد می‌شوند، ۲۲ درصد با ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌توانند از نعمت آزادی بهره‌مند شوند و ۱۴ درصد تا ۱۰۰ میلیون تومان کمک نیاز
دارند.
جهانگیر با اعلام اینکه  ۸۲۲ نفر با مهریه زیر ۱۰ سکه‌، ۴۳۶ نفر با مهریه ۱۰ تا ۲۰ سکه‌، ۲۶۸ نفر هم به دلیل ۲۰ تا ۵۰ سکه مهریه در زندان هستند، افزود: استان اصفهان با ۱۰ درصد، فارس و تهران نیز با ۹ درصد بیشترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را دارند.
وی ادامه داد: در سال گذشته براساس طرح عفو گسترده زندانیان شاهد بودیم که حدود ۱۰۰ هزار نفر مشمول عفو قرار گرفتند؛ ۶۰ هزار نفر از آنان به آغوش خانواده بازگشتند و ۴۰ هزار نفر تخفیف مجازات گرفتند‌.