kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاچاق سوخت
قزوین‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان «بوئین زهرا» از کشف شش هزار لیترسوخت قاچاق خبر داد.  سرهنگ حسین علیان نژادی گفت: ماموران یگان امداد شهرستان «بوئین زهرا»، در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرآورده‌های سوختی درحین گشت‌زنی‌، به یک دستگاه کامیون «ایسوز» مشکوک و آن را متوقف کردند.وی با ‌اشاره به کشف چهار هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از این خودرو افزود: ماموران این یگان حین گشت‌زنی در یکی دیگر  از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی «نیسان وانت» مشکوک و آنرا متوقف که در بازرسی از آن دو هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد و متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.وی ارزش سوخت قاچاق کشف شده را بالغ بر 75 میلیون ریال عنوان کرد.
تصادف مرگبار
رشت‌– خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: برخورد خودروي سواري تندر 90 با دو دستگاه كاميون در محور «‌سياهكل به سنگر» سه كشته و زخمي برجاي گذاشت.سرهنگ حسین محمدپور افزود: در اين حادثه خودروي تندر 90 با سه سرنشين حين تردد در محور «سياهكل به سنگر» در حد فاصل تقاطع «پنابندان »، پس از انحراف از مسير اصلي به دو دستگاه كاميون در لاين مخالف برخورد كه براثر آن راننده 46 ساله خودروي تندر 90 به‌علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت.وی با بيان اينكه دو سرنشين 18 و 44 ساله اين خودرو به‌شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند‌، گفت؛ كارشناسان پليس راه علت وقوع اين سانحه رانندگي را انحراف به چپ خودروي سواري تندر 90 اعلام كردند.
دستگیری رمال کلاهبردار
اصفهان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری رمال کلاهبرداری که با شیوه خاص شهروندان را فریب و وجوه قابل‌توجهی از آنان دریافت می‌کرد خبر داد. سرهنگ غلامرضا براتی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی رمال با فریب شهروندان به‌خصوص زنان، وجوه قابل توجهی از آنان دریافت می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات لازم سرانجام متهم را شناسایی و در عملیاتی وی را دستگیر کردند.وی با بیان اینکه در بازرسی از محل زندگی این فرد 500 برگ اوراق مربوط به دعا‌نویسی و رموز علوم غربیه‌،‌ اشکال رمالی‌، تعداد 40 نسخه دعاهای مختلف نوشته شده آماده توزیع همراه با دستورالعمل مربوطه و دو جلد کتاب علوم غربیه کشف شد.
کشف عتیقه‌جات
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل «مشگین شهر» از کشف دو قطعه عتیقه سفالی دراین شهرستان خبر داد. سرهنگ «کیوان زرین کلاه» گفت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر نگهداری‌اشیاء عتیقه در منزلی مسکونی در روستای «میرک» شهرستان «مشگین شهر»، ماموران انتظامی این شهرستان با انجام بررسی‌های میدانی از صحت گزارش‌های دریافتی اطمینان حاصل کردند.وی با ‌اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضائی افزود: ماموران انتظامی در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی‌های به عمل آمده دو قطعه عتیقه سفالی که به طرز ماهرانه جاسازی شده بود را کشف کردند.فرمانده انتظامی شهرستان «مشگین شهر» با بیان اینکه دراین رابطه  یک نفر دستگیر شد؛ گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان «مشگین شهر» عتیقه جات کشف شده قدمتی سه هزار ساله داشته و مربوط به عصر آهن است.
آتش گرفتن پژو405
کرج– خبرگزاری صدا و سیما: مسئول روابط عمومی آتش‌نشانی کرج گفت: یک دستگاه خودروی 405 در محمودآباد کرج در آتش سوخت.موسوی افزود: به محض رسیدن نیروها به محل مشاهده شد که خودروی 405 به صورت کامل طعمه حریق و آتش به یک خودروی پراید نیز سرایت کرده است.وی اضافه کرد: براساس اعلام شاهدان، خودرو بدون هیچ علت مشخص و به صورت ناگهانی و در حالت پارک و خاموش، آتش گرفته است.این آتش‌سوزی در همان دقایق اول حضور آتش‌نشانان مهار شد.به گفته شاهدان عینی  مالک خودرو 405 که آقای 62 ساله بود، با دیدن این حریق دچار حمله قلبی شد.بابائی رئیس ‌مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز ضمن تایید این خبر گفت: نیروهای اورژانس ضمن انجام عملیات احیا فرد مورد نظر را به بیمارستان منتقل کردند اما متاسفانه جان سپرد.
قند مرگ‌آور
ساری– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از مرگ جوان ۳۰ ساله بهشهری به دلیل گیر‌کردن قند در مجرای تنفسی وی خبر داد. سرهنگ ابراهیم شجاعی گفت: برابر بررسی‌های به عمل آمده، نامبرده که کارگر یکی از شرکت‌های تولیدی بود به دلیل گیرکردن قند در گلو دچار خفگی شد.وی با ‌اشاره به اینکه نامبرده حین انتقال به بیمارستان جان باخت، علت مرگ را خفگی ناشی از گیر کردن قند در مجرای تنفسی مصدوم اعلام کرد و گفت: جسد این فرد به سردخانه منتقل شد و موضوع در دست بررسی است.
سرقت اینترنتی
همدان‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس ‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: یک پسر جوان با سوءاستفاده از اطلاعات کارت بانکی و فعال کردن رمز اینترنتی، اقدام به برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب خاله‌اش کرد. سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، اظهار داشت: بانویی با مراجعه به پلیس فتا خبر از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش داد.وی اضافه کرد: با انجام یکسری تحقیقات مشخص شد که این برداشت‌ها اینترنتی و خرید از طریق فضای مجازی تلگرام صورت گرفته و با بررسی گردش مالی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
داروی قاچاق
اردبیل‌– باشگاه خبرنگاران جوان‌: فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف انواع داروی قاچاق دپو شده در شهر اردبیل خبر داد. سرتیپ هوشنگ حسینی، اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی تعداد قابل توجهی دارو در یک باب منزل مسکونی در محله سلمان آباد شهر اردبیل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.وی با ‌اشاره به اینکه صحت گزارش‌های دریافتی با انجام بررسی‌های خصصی و تحقیقات میدانی برای پلیس محرز شد، افزود: پس از هماهنگی قضائی و تشکیل تیم‌های عملیاتی ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز به آدرس منزل مسکونی اعزام و در بازرسی‌های به عمل آمده ۴۶۱ هزارو ۵۴۵ قلم انواع دارو را کشف کردند.وی با بیان اینکه دارو‌ها به صورت قاچاق و با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود، گفت: ارزش دارو‌های کشف شده ۳ میلیارد ریال است.
غرق شدن یک چوپان
شیراز‌– ایسنا‌: فرمانده انتظامی شهرستان فسا از غرق شدن یک چوپان در کوه‌های فدشکویه این شهرستان خبر داد.سرهنگ فرج رستمی‌، گفت: در این حادثه فرد 37 ساله‌ای که وظیفه چوپانی را عهده‌دار بوده و از ناحیه پا نیز دچار مشکل بوده است، درون یک چاله آب سقوط و فوت کرد.وی افزود: جسد این فرد توسط نیروهای امدادی به پزشک قانونی منتقل شد.
توقیف کالای قاچاق
یاسوج – تسنیم : فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: کامیون تریلی حامل کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در گچساران کشف شد. سرتیپ مهدی انصاری‌، با بیان اینکه ماموران به یک دستگاه کامیون تریلی کشنده مشکوک شده و آن را متوقف کردند، عنوان کرد: در بازرسی از این کامیون 12 دستگاه موتور کولرگازی و 350 هزار عدد انواع لوازم آرایشی بهداشتی کشف شد.وی ارزش ریالی این محموله را یک میلیارد و 780 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این زمینه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شد.
کشف هرویین
اصفهان‌– خبرگزاری صدا و سیما‌: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان از کشف 95 کیلو‌گرم هرویین در این شهرستان خبر داد.علیرضا شعبانفر‌، گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک واحد دامداری این میزان هرویین را به همراه  مقداری شیره تریاک کشف و ضبط کردند. وی افزود: در این زمینه یک نفر دستگیر شد و بررسی برای شناسایی متهمان دیگر نیز ادامه دارد.
واژگونی مینی‌بوس
سرویس شهرستان‌ها : رئیس ‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور کنگاور- صحنه که حامل تعدادی دانش‌آموز دختر بود 11 مصدوم به جا گذاشت. سرهنگ «محمد حیدری» اظهار داشت: این حادثه در کیلومتر 15 محور کنگاور به صحنه رخ داد که طی آن 11 دانش‌آموز کنگاوری مقطع متوسطه اول که عازم اردوی تفریحی بودند بر اثر واژگونی دچار آسیب و جراحت شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.وی ادامه داد: 9 تن از این دانش‌آموزان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند اما دو دانش‌آموز دیگر به دلیل شکستگی دست و پا همچنان بستری هستند.وی علت واژگونی مینی‌بوس را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو به خاطر لغزندگی جاده اعلام کرد.