kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

درهای نمایشگاه کتاب از امروز به روی مردم باز می‌شود

مراسم افتتاحیه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، روز گذشته در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد؛ درهای نمایشگاه از امروز به روی بازدیدکنندگان گشایش می‌یابد.

افتتاحیه سی ودومین نمایشگاه کتاب تهران با حاشیه‌هایی همراه بود. ازجمله اینکه برخلاف اطلاع‌رسانی قبلی مبنی بر حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور در این مراسم، در آخرین لحظات مشخص شد که حسن روحانی در آئین گشایش نمایشگاه کتاب امسال حاضر نمی‌شود. «برنامه پیش‌بینی نشده» علت عدم حضور رئیس‌جمهور اعلام شده است.
همچنین بنا بود مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب در کتابخانه ملی برگزار شود. اما کمتر از 24 ساعت مانده به برگزاری مراسم، این محل به مصلی، یعنی مکان برپایی نمایشگاه کتاب تغییر پیدا کرد.
مشتاقان مطالعه و کتاب، از امروز می‌توانند بار دیگر از تازه‌ترین محصولات ناشران کشور بازدید و خرید کنند. نمایشگاه کتاب تهران امسال به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از اواسط اردیبهشت، یک هفته زودتر از سال‌های قبل آغاز شده و تا 14 ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت. «خواندن توانستن است»، شعار این نمایشگاه تعیین شده است.
انتشارات کیهان نیز با مجموعه کتاب‌های خود، ازجمله مجموعه «نیمه پنهان» در نمایشگاه کتاب میزبان علاقه‌مندان به کتابخوانی است.
چینی‌ها مهمانان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران هستند. وزیر فرهنگ چین و سفرا و نمایندگان فرهنگی این کشور نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در آئین آغاز بکار سی‌ودومین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: کتاب و ارتباط از طریق کتاب این تخیل و توهم را از بین می‌برد. دیوار بی‌اعتمادی، تکبیر و تحریم با کتاب فرو می‌ریزد و نابود می‌شود. سابق تاریخی نیز چنین بوده است و امروز هم می‌توانیم در این دوره‌ای که بدخواهان ایران تلاش می‌کند تا کمربند تحریم را به دور ما محکم‌تر کنند، با کتاب این تفکر باز می‌شود و این چیزی است که سال ۹۸ و سال‌های پیش رو جمهوری اسلامی ایران باید به آن توجه کند. انشاالله مسیر توسعه فرهنگی بین کشورها همچون کشور چین که یک کشور با سابقه تاریخی بسیار است با کتاب زنده شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و رئیس ‌سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: دو هزار و ۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی آثار خود را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این دوره ارائه می‌دهند.
محسن جوادی افزود: ۴۰۰ هزار عنوان کتاب مربوط به چهار تا پنج سال گذشته و صدها رویداد فرهنگی اعم از رونمایی کتاب و نشست و پژوهش‌های فرهنگی در این دوره نمایشگاه را در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود.