kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
انتخابات خردادماه و پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

وزارت ورزش مدارک 10 نامزد را تأیید نکرد رقابت بنی تمیم، دبیر، خادم و حیدری برای ریاست فدراسیون کشتی

در شرایطی که ظواهر امر نشان می‌دهد انتخابات فدراسیون کشتی خردادماه یعنی پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، حالا خبر می‌رسد که مدارک 10 نامزد ریاست این فدراسیون مورد تایید وزارت ورزش قرار نگرفت.
سرویس ورزشی-

اواخر سال گذشته بود که ۲۱ مدعی احراز پست ریاست فدراسیون کشتی طی مهلت ۱۰ روزه کاری، رسماً با حضور در دبیرخانه فدراسیون کشتی ثبت‌نام کردند. این در حالی است که وزارت ورزش و مراجع ذیصلاح باید طی ۴۵ روز بعد از پایان مهلت ثبت‌نام درخصوص تأیید صلاحیت کاندیداها وارد عمل شوند و در نهایت اسامی نفرات واجد شرایط را معرفی کنند.
دوره ۶ ماهه سرپرستی حمید بنی تمیم در فدراسیون کشتی روز ۱۵ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و اگر وزارت ورزش قصد برگزاری مجمع را در همین ایام داشته باشد باید خیلی زودتر درخصوص اعلام زمان برپایی مجمع اقدام کند.
از سوی دیگر کاروان کشتی ایران هم باید طی روزهای ۳ تا ۸ اردیبهشت ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان برود که مطمئناً اگر قرار بر برگزاری مجمع عمومی باشد، متولیان وزارت ورزش و حتی فدراسیون‌نشین‌ها ترجیح می‌دهند این اتفاق بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا رخ دهد.
با این وجود از گوشه و کنار خبر می‌رسد وزارت ورزش فعلاً قصد برگزاری مجمع در این مقطع زمانی (اواسط اردیبهشت ماه) را ندارد، چراکه بلافاصله ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد و طبیعتاً برگزاری مجمع هم یک ماه به تعویق می‌افتد. حال با توجه به این موضوع هیچ بعید نیست حکم سرپرستی حمید بنی تمیم هم از روز ۱۵ اردیبهشت ماه برای یک یا دو ماه دیگر تمدید شود تا اعضای مجمع عمومی فدراسیون هم بتوانند بعد از ماه مبارک رمضان به انتخاب رئیس‌جدید فدراسیون اقدام کنند.
یکی از مسائلی که این احتمال را قوت می‌بخشد، عدم وجود رویدادهای مهم داخلی و خارجی در تقویم فدراسیون کشتی از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد ماه است. مطمئناً همین وقفه در برنامه‌های داخلی و خارجی فدراسیون کشتی می‌تواند زمان خوبی برای ادامه سرپرستی بنی تمیم برای برگزاری مجمع تا اواخر خرداد ماه باشد.
مدارک 10 نفر تایید نشد
حالا که تقریبا مسجل شده انتخابات فدراسیون کشتی اواسط اردیبهشت ماه برگزار نمی‌شود، خبرگزاری ایسنا در خبری مدعی شد که 10 نامزد ریاست فدراسیون کشتی تایید صلاحیت نشده‌اند. جلسه کمیسیون شرایط احراز تطبیق مدیریتی وزارت ورزش و جوانان به ریاست محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و پس از بررسی مدارک مدیریتی ۲۱ کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی، مدارک ۱۰ نامزد ریاست این فدراسیون به تایید نرسید.
مجید خدایی و محمدرضا توپچی از جمله چهره‌های شاخص در این لیست هستند که مدارک مدیریتی آنها به تایید نرسیده و ۸ نامزد دیگر شناخته شده نیستند.این افراد یک هفته مهلت دارند تا مدارک لازم برای بررسی مجدد را به این کمیسیون ارائه دهند در غیر اینصورت اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.
مدارک مدیریتی ۱۱ کاندیدا که در میان آنها چهره‌های شاخص همچون امیررضا خادم، عباس جدیدی، علیرضا حیدری، علیرضا دبیر و حمید بنی‌تمیم، حضور دارند به تایید این کمیسیون رسید ودر ادامه مدارک این افراد برای تایید نهایی جهت حضور در انتخابات مورد بررسی نهادهای زیربط قرار خواهد گرفت.
21 نفر ثبت‌نام کردند
28 اسفند 1397 پایان زمان ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کشتی بود. در پایان زمان تعیین شده، رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی گفت: ۲۱ نفر جهت حضور در انتخابات فدراسیون کشتی ثبت‌نام کردند که اسامی آنها به همراه مدارکشان بلافاصله به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد.
دبیر مجمع عمومی فدراسیون کشتی در پایان خاطر نشان کرد: اسامی نفرات واجد شرایط شرکت در انتخابات فدراسیون پس از تأیید صلاحیت‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان بصورت رسمی اعلام می‌شود. بر این اساس امیررضا خادم به عنوان نخستین کاندیدا در روز اول ثبت‌نام کرد. سپس علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، مجید خدایی، حمید بنی تمیم و عباس جدیدی با ثبت‌نام رسمی برای احزار پست ریاست فدراسیون وارد گود شدند.
هر چند از حالا زود است درباره رئیس‌آینده فدراسیون کشتی گمانه‌زنی کرد ولی با بررسی شرایط موجود می‌توان به این نتیجه رسید که شانس حمید بنی تمیم، علیرضا دبیر، امیر خادم و علیرضا حیدری بیش از نامزدهای دیگر است.