kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
در مدرسه مروی برگزار شد

تجمع طلاب و روحانیان تهران در حمایت از سپاه

اساتید، طلاب و روحانیان حوزه‌ علمیه استان تهران در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکومیت اقدام آمریکا علیه این نهاد انقلابی با عنوان «روحانیت صدای مردم» در حوزه علمیه مروی تهران تجمع کردند.




‌ در این مراسم طلاب و روحانیان در حالی‌که لباس سبز سپاه بر تن داشتند، خشم و انزجار خود را از اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه اعلام کردند.
حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: در اصل ١۵١ قانون اساسی آمده است، براساس حکم آیه قرآنی «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهًْ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوّ الله وَعَدُوَّکُمْ» دولت موظف است برای همه افراد کشور برنامه و امکانات آموزش نظامی طبق موازین اسلامی فراهم کند و سپاه مأمور این مسئله است.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه سپاه مولود انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: دیروز در جهان دو قدرت شرق و غرب وجود داشت اما دو قطبی امروز جهان شامل قدرت اسلام ناب محمدی و استکبار جهانی است که مطمئناً حسب وعده الهی، انقلاب و اسلام ناب پیروز می‌شود و مقدمات ظهور امام زمان(عجل الله فرجه) را فراهم خواهد کرد که الگوی این حرکت در جهان جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه آمریکا شاخصه انحطاط تمدن غرب است، گفت: امپراتوری دموکراسی آمریکا در سراشیبی سقوط است و برای حفظ اعلام موجودیت خود، سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرکز فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه ما قرار دارد و جمهوری اسلامی فاصله چندانی با آن ندارد، لذا حدود 175 پایگاه آنها در تیررس موشک‌های سپاه قرار دارد که از زمان امضای این بیانیه، لحظه‌ای خواب به نیروهای سیا و موساد در این پایگاه‌ها نرفته است، زیرا سپاه منتظر فرمان مقام معظم رهبری است تا این پایگاه‌ها را با خاک یکسان کند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا منتظر تائید یا رد این مصوبه در کنگره است که در هر دو صورت به نفع جمهوری اسلامی است، گفت: مجلس ایران در طرحی دوفوریتی اعلام کرد که نیروهای سیا و موساد در هر نقطه‌ای از جهان تروریست هستند و ارتش آمریکا در هر جایی تروریست محسوب می‌شود تا آنان بدانند نمی‌توانند برخلاف معاهدات بین‌المللی یک نیروی مسلح قدرتمند و برخاسته از دل مردم را تروریست بنامند.
حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل سرکرده تروریست‌ها در جهان هستند، افزود: بدانند پیروزی از آن انقلاب اسلامی ایران است و بر اساس اولین نکته از دکترین 10 گانه امام خمینی(ره)، دین از سیاست جدا نیست و امروز روحانیت با قدرت در رأس این حکومت قرار دارد و مقام معظم رهبری هدایت ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان را برعهده‌دارد و به دشمنان در مکاتب مختلف اعلام‌ شده است که اسلام قدرت تشکیل حکومت را دارد و مدافع مظلوم در هر نقطه‌ای است.