kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۸۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک:

۲۵ هزار واحد تولیدی با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک از فعالیت بیش از 25 هزار واحد تولیدی با کمتر از 70 درصد ظرفیت تولید در کشور خبر داد.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی عزیزمحمدی در گفتگوی ویژه خبری تلویزیون اظهار داشت: از مجموع واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی ، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.
وی افزود: 43 هزار و 458 واحد تولیدی در 811 شهرک و نواحی صنعتی کشور پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند که در صورت فعالیت همه آنها 876 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند. با اقدامات صورت گرفته سال گذشته 896 واحد تولیدی غیرفعال با اشتغال 30 هزار و 862 نفر به چرخه تولید بازگشتند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک ادامه داد: پارسال دو هزار و 377 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید که 39 هزار نفر در آنها مشغول به کار شدند.
به گفته عزیزمحمدی، با برنامه‌های پیش‌بینی شده، امسال بیش از 19 هزار واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید باز می‌گردند. پارسال واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی سه میلیارد و 750 میلیون دلار به 15 کشور همسایه صادرات داشتند.
وی اضافه کرد: برای انتقال فناوری‌های نوین به واحدهای صنعتی با آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده ایم. 300 شرکت دانش بنیان هم اکنون در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند.
گفتنی است، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در همین زمینه گفته بود: ظرفیت تولید در کشور در حوزه‌های مختلف همچون محصولات فولادی، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و... بسیار بیشتر از نیاز داخل است و ما می‌توانیم با صادرات، این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.