kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

در پنجاه و چهارمین تظاهرات هفتگی بازگشت شمار شهدا از مرز 271 تن گذشت

رژیم صهیونیستی در طول 54 راهپیمایی هفتگی (موسوم به تظاهرات بازگشت) بیش از 270 فلسطینی را به شهادت رسانده و هزاران نفر را هم زخمی کرده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در پنجاه و چهارمین جمعه از برگزاری راهپیمایی بازگشت در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی، یک نوجوان فلسطینی شهید و 66 نفر نیز زخمی شدند. به گزارش فارس، وزارت بهداشت فلسطین این را هم گفته که، «میسره ابو شلوف» نوجوان 15 ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه شهید شده است. براساس این گزارش، 66 فلسطینی از جمله 15 کودک و 6 زن نیز در این تظاهرات زخمی شدند. مردم غزه با حمل پارچه نوشته‌هایی حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند. این اقدام پس از تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران توسط آمریکا صورت گرفت.
پنجاه و چهارمین راهپیمایی هفتگی بازگشت روز جمعه با شعار «باهم علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» و با حضور هزاران فلسطینی برگزار شد. مردم غزه از 30 مارس 2018 مصادف با 10 فروردین 1397 با برگزاری این تظاهرات خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شکست محاصره غزه می‌شوند. در جریان این اعتراضات تا کنون 271 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 16هزار و 656 نفر نیز زخمی شده‌اند.