kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

کیم جونگ اون: مذاکره با ترامپ تا زمان تغییر رویکرد آمریکا منتفی است

رهبر کره شمالی اعلام کرده با رویکرد کنونی که ترامپ در پیش گرفته است، ادامه مذاکره با وی بیهوده است.


  سرویس خارجی ـ

کره شمالی طی روزهای اخیر رویکرد جدیدی را در قبل آمریکا اتخاذ کرده و دلیل آن هم این است که از مذاکره با ترامپ ناامید شده است چرا که مذاکره یعنی، بده و بستان دو جانبه اما ترامپ به چیزی کمتر از تسلیم کامل کره شمالی رضایت نمی‌دهد.
اواخر هفته گذشته بود که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی یک سخنرانی تاکید کرد تلاش‌هایش را برای ایجاد یک اقتصاد ملی خودکفا دو چندان خواهد کرد «تا مشت محکمی باشد بر نیروهای متخاصمی که به غلط فکر می‌کنند تحریم‌ها می‌توانند کره شمالی را به زانو درآورد.»
دیروز خبرگزاری‌ها متن سخنان «کیم» را منتشر کرده‌اند که در مجمع عالی خلق کره شمالی گفته تمایلی به دیدار با ترامپ ندارد. او با بیان اینکه «شکست مذاکرات اخیر با آمریکا خطر بازگشت به تنش‌های گذشته را افزایش داد»، اعلام کرده فقط به شرطی حاضر به دیدار مجدد با «دونالد ترامپ» است که واشنگتن رویکرد  خود را تغییر دهد.
به گزارش فارس «کیم» شامگاه جمعه در این سخنرانی این را هم گفت که:‌ «تا پایان امسال (۲۰۱۹) صبر می‌کنیم تا آنها (آمریکا) تصمیم خود را بگیرند. کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که طرز تفکر فعلی خود را تغییر دهد و با رویکرد جدید به سراغ ما بیاید.»
آمریکایی‌ها صادق نیستند
به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین گفت: نتیجه دیدار دوم با ترامپ در پایتخت ویتنام، باعث شد که استراتژی تعامل بین‌المللی و توسعه اقتصادی را که سال گذشته پذیرفته بود، زیر سؤال ببرد. رهبر کره شمالی در این باره توضیح داد: «نشست دوم در هانوی سؤالات جدی را درباره درست بودن گام‌هایی که تحت تصمیم استراتژیک خود برداشتیم، برانگیخت. همچنین به ما احساس خطری درباره صداقت آمریکا در بهبود روابط با کره شمالی داد».
کیم‌جونگ اون با بیان اینکه هیئت آمریکایی با «طرح‌های شدیدا غیرقابل پذیرش به مذاکرات هانوی آمده بود»، ادامه داد: «آنها آماده نبودند که واقعا بنشینند و برای حل مشکلات، رودررو مذاکره کنند. با چنین طرز تفکری، آمریکا قادر نخواهد بود ما را ذره‌ای مجاب کند. حتی اگر صدها و هزاران بار نشست داشته باشیم، بازهم نمی‌تواند چیزی که می‌خواهد را به‌دست بیاورد».وی ضمن‌اشاره به رابطه شخصی خوبی که با ترامپ دارد، تاکید کرد که اگر قرار است نشست سوم هم تکرار نتیجه نشست هانوی باشد، پس علاقه‌ای به برگزاری آن ندارد.این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش ادعا کرده بود از برگزار شدن نشست سوم با رهبر کره شمالی اطمینان دارد.