kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱

پلمب ۳۳۱ رستوران بین‌راهی در طرح نوروزی وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی دو هزار و 829 مورد بود که ۳۳۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بودند.



به گزارش وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی با ارائه آمار تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز گفت: در طرح برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی ۱۹۸ هزار و ۳۱۶ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۳۱ هزار و ۵۶۴ مورد و کل بازرسی‌های بهداشت محیطی ۸۹۸ هزار و ۵۶ مورد بود.
هزار و 152 تُن مواد غذایی غیربهداشتی
رئیسی ضمن‌اشاره به همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهادها در اجرای این برنامه اظهار داشت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی در طی اجرای برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۲ هزار و ۵۱۳  مورد بود که از این تعداد ۸۸۱ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی هستند. همچنین کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده دو هزار و 829 مورد بود که ۳۳۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بودند. مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده هم در این مدت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۱۴ کیلو گرم بود.
وی با‌اشاره به استفاده گسترده کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور از وسایل سنجش پرتابل طی اجرای این برنامه گفت: تشدید کنترل و سنجش سلامت آب آشامیدنی از مباحث مهم در طول اجرای این برنامه بود که طی آن  تعداد ۶۰۲ هزار و ۶۷۶ مورد کلرسنجی آب انجام شد.