kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

ارتباط سیل‌زدگان و مردم با ستادهای بحران از طریق «رادیو امداد»

شبکه رادیویی تازه تأسیس شده «صدای امداد» امکان ارتباط مردم و سیل زدگان با ستادهای بحران و امدادگران را فراهم می‌کند.



علیرضا حبیبی، مدیر رادیو امداد در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: با توجه به اینکه شرایط بحران در مناطق سیل زده کشور، طولانی شده است و هم اکنون شاهد اوج بحران سیل در دو استان لرستان و خوزستان هستیم، رادیو به عنوان سریع‌ترین رسانه در اختیار مردم، وظیفه خودش دید تا در کنار مردم باشد. در نتیجه شبکه رادیو امداد با شعار «مهربانی و همدردی با آسیب‌دیدگان و همراهی با مسئولان» بطور 24 ساعته فعالیت خود را آغاز کرد. به طوری که شبکه رادیو امداد با راه‌اندازی قرارگاه‌هایی در مناطق سیل زده بطور لحظه به لحظه، مسائل و اتفاقات این مناطق را رصد می‌کند تا هم اخبار واقعی و درست به دست مردم برسد و از انتشار شایعات جلوگیری شود و هم اینکه به کاهش آلام و خسارات معنوی و عاطفی مردم بپردازیم و نیز روند بازسازی و امدادرسانی را پی‌گیری دائم‌ نماییم.
وی افزود: این شبکه هم روی موج اف ام قابل دریافت است و هم از طریق رادیو نمای تلویزیون و نیز به وسیله اپلی‌کیشن ایران صدا ارائه می‌شود.
مدیر رادیو امداد همچنین از ایجاد راه‌های ارتباط مردم با این شبکه خبر داد و گفت: این شبکه شرایطی را فراهم کرده که مردم بطور 24 ساعته می‌توانند با ارتباط با این شبکه به ستاد‌های بحران و گروه‌های نجات و امداد دسترسی پیدا کنند و نیازهای خود را اعلام کنند. حتی به وسیله رادیو امداد می‌توان امداد هوایی برای گرفتار شدگان در مناطق در محاصره سیل را ایجاد کرد. تماس‌های مردمی نیز حتما پی‌گیری می‌شود. این دو راه ارتباطی عبارت است از سامانه پیامکی 30000955 و شماره تلفن 22163340.