kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات صادر شد

پیام ژنرال‌های شکست‌خورده علیه نتانیاهو «زندگی را برایت جهنم می‌کنیم»

پس از پیروزی شکننده نتانیاهو در انتخابات پارلمانی رژیم‌صهیونیستی رقبای شکست خورده وی اعلام کردند جهنم واقعی را به وی در چهار سال آینده نشان خواهند داد.




کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرده حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو 36 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست را به دست آورده است در حالی که رقیب اصلی‌ این حزب یعنی ائتلاف «آبی و سفید» ( با نام عبری کاحول و لیفان) مشهور به ائتلاف ژنرال‌ها، به ریاست بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، 35 کرسی کسب کرده است.  نکته جالب این است که حزب راستگرای جدید به ریاست «نفتالی بنت» و «ایلیت شاکید» و احزاب دیگر نتوانستند در انتخابات اخیر موفقیتی کسب کنند و هیچ کرسی کسب نکردند.
پس از پایان شمارش آرا، «رووین رویلین» رئیس رژیم صهیونیستی پس از رایزنی با سران  احزاب،طی 28 روز آینده یکی از آنها را مامور تشکیل دولت جدید خواهد کرد که امکان تمدید این مدت تا دو هفته بیشتر هم در صورت ضرورت وجود دارد. با توجه به اینکه مجموع آرای حزب نتانیاهو و احزاب راستگرا 65 کرسی خواهد بود نتانیاهو برای پنجمین بار مامور تشکیل کابینه خواهد بود.
پیروزی نتانیاهو باعث واکنش ائتلاف رقیب وی شده است.  «یائیر لاپید» یکی از شرکای «بنی گانتس» در فهرست آبی و سفید چهارشنبه شکست فهرست خود در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. لاپید مرد شماره دو ائتلاف ژنرال‌های صهیونیست به ریاست گانتس رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو اظهار داشته: «ما در این دوره پیروز نشدیم، اما زندگی را برای لیکود به جهنم  تبدیل می‌کنیم و در رقابت خواهیم ماند.» خبر دیگر اینکه «آوی دیختر» رئیس اسبق شاباک و عضو کنست از حزب لیکود و رئیس کمیته خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی از تلاش خود برای قبضه کردن وزارت جنگ این رژیم خبر داده است. «دیختر» در گفت‌وگو با پایگاه یدیعوت آحارانوت گفته: «برای تصدی وزارت جنگ تلاش خواهم کرد.»