kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
یک مسئول:

نرخ خرید تضمینی گندم ۱۷۰۰ تومان ابلاغ شد

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: سازمان برنامه و بودجه نرخ تضمینی گندم برای سال ۹۸ را کیلویی هزار و 700 تومان ابلاغ کرد.




عزیز کریمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان این خبر گفت: قیمت گندم دوروم (ماکارونی) هم کیلویی هزار و 770 تومان اعلام شده است.
وی افزود: پول کشاورزان گندمکار با قیمت هزار و 700 تومان پرداخت خواهد شد و این خبر خوشایندی برای کشاورزان است.
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، در پاسخ به اینکه آیا این افزایش قیمت در افزایش تولید کشاورزان مؤثر خواهد بود، عنوان کرد: قطعا این قیمت کشاورزان را به کشت و تولید بیشتر ترغیب خواهد کرد، اگرچه آنها هنوز از این قیمت راضی نیستند، اما امیدواری بیشتری برای تولید خواهند
داشت.
کریمی در پاسخ به اینکه آیا سیل‌های اخیر در تولید گندم تأثیر مثبت یا منفی خواهد داشت، گفت:‌ در دو استان خورستان و گلستان تولید گندم به خاطر سیل‌های اخیر کاهش می‌یابد، اما در استان‌های دیگر افزایش تولید را به ویژه در دیم‌کاری‌ها خواهیم داشت و درنهایت تولید گندم ما نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی کاهشی نخواهد داشت.
به گزارش فارس، پیشتر مجری طرح گندم پیش از سیل‌های اخیر اعلام کرده بود تولید ما نسبت به سال گذشته یک میلیون تن افزایش خواهد داشت. این در حالی است که تولید گندم سال گذشته 13/5 میلیون تن بود.
دولت امسال دو بار نرخ را افزایش داده است. پیش از این نرخ خرید تضمینی گندم کیلویی هزار و 470 تومان، ‌پس از مدتی کیلویی هزار و 600 تومان و پس از انتقادات بسیار از سوی کشاورزان به هزار و 700 تومان افزایش یافت. با این حال هنوز هم بسیاری از کشاورزان و کارشناسان این حوزه ريال قیمت اعلام شده را پاسخگوی هزینه‌های کشاورزان نمی‌دانند.