kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
زنگنه:

آسیبی به سیل‌زدگان از ناحیه تولید نفت وارد نمی‌شود

وزیر نفت با تاکید بر بسیج همه امکانات صنعت نفت برای کاهش آسیب به مردم خوزستان گفت: اطراف تجهیزات نفتی ما را آب فرا گرفته است و هیچ انسان با شرافتی نمی‌آید برای آنکه چند هزار بشکه نفت بیشتر تولید کند به مردم ضرر بزند.




به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه 22 فروردین پس از برگزاری جلسه ستاد بحران وزات نفت اظهار کرد: از روز نخست که استان خوزستان گرفتار سیل شد دستور داده و تاکید کردم که همه امکانات صنعت نفت در خدمت کاهش آسیب‌ها، درد‌ها و رنج‌های مردم باشد، از روز چهارشنبه (21 فرورین) هم نماینده‌ای ویژه را فرستادیم تا در خوزستان مستقر باشد.
وی با بیان اینکه اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده تا شهر‌های استان خوزستان از خطر دور باشد و تاکنون آسیب جانی نداشته ایم گفت: مرگ چاره ندارد، اما بقیه موارد را می‌توان جبران کرد و دولت هم ان‌شاء الله با توان خود خسارت‌های وارده به مردم را جبران می‌کند.
وزیر نفت تاکید کرد: ملت ایران اکنون در رنج هستند برای اینکه بخشی از ایران که خوزستان است در رنج است و همه ما باید کمک کنیم تا این رنج از دوش مردم خوزستان برداشته شود.
زنگنه با‌اشاره به اقدام‌های عناصر ضد انقلاب و دشمنان وحدت و یکپارچگی ملت ایران، در این باره توضیح داد: طرح مواردی از این دست که صنعت نفت یا مسئولان استان خوزستان قبول کردند که در دشت آزادگان خسارت به مردم خوزستان وارد شود تا به تاسیسات نفتی آسیبی نرسد؛ خلاف واقع
 است.
وی ادامه داد: همه داشته‌های ما در خدمت مردم است و هیچ انسان با شرافتی نمی‌آید برای آنکه چند هزار بشکه نفت بیشتر تولید کند به مردم ضرر بزند.
وزیر نفت تصریح کرد: البته در بخش نفت ما حساسیت زیادی داریم که آسیب زیست محیطی هم به مردم وارد نشود، این مردم پس از سیل هم می‌خواهند در دشت آزادگان و دیگر مناطق هورالعظیم زندگی کنند، اگر اتفاقی برای یکی از خطوط لوله ما بیفتد زندگی و دامداری و کسب و کار مردم برای سال‌ها مختل می‌شود، از این رو ما برای جلوگیری از آسیب زیست محیطی به مردم، تولید نفت را کاهش داده‌ایم و بعضی از خطوط لوله را تخلیه کردیم.
زنگنه گفت: همه امکانات وزارت نفت تحت مدیریت ستاد بحران استان خوزستان بسیج شده است تا مردم از این شرایط عبور کنند.
وزیر نفت درباره وضع پالایشگاه‌ها و چاه‌های نفت استان خوزستان پس از حادثه سیل افزود: وضع پالایشگاه‌های نفت خوب است و تولید نفت روال عادی خود را سپری می‌کند.
بیژن زنگنه بابیان اینکه تولید نفت جز در برخی چاه‌ها که تصمیم گرفتیم به دلیل خطر‌های زیست محیطی بسته شود، در جریان است خاطرنشان کرد: ما در نقاط محدودی خودمان چاه‌ها را بسته ایم و خطوط لوله را خالی کردیم تا اگر مشکلی برای این خطوط پیش آمد مشکل زیست محیطی پیدا نکنیم.