kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
حضور رئیس‌ فدراسیون و سرمربی تیم ملی بسکتبال در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

شاهین‎طبع: با تیم‎های حاضر درجام جهانی دیدارتدارکاتی انجام می‎دهیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال با‌اشاره به آغاز رایزنی‎ها برای برنامه‎های آماده‎سازی تیم ملی گفت: با کشورهای زیادی برای دیدار تدارکاتی مذاکره شده که همگی در جام جهانی شرکت دارند.




مهران شاهین طبع با ‌اشاره به فرصت تقریباً ۵ ماهه‌ای که تیم ملی بسکتبال بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر و برای آماده‌سازی حضور در رقابت‌های جام جهانی در اختیار دارد، گفت: البته فعلاً هم بیکار نیستیم، پیگیر نهایی کردن برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی هستیم و رایزنی‌هایی که در این زمینه با کشورهای مختلف داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: با کشورهای زیادی مذاکره داشته‌ایم تا بتوانیم در تورنمنت‌هایی که میزبانش هستند، شرکت داشته باشیم یا در تهران با آنها دیدار کنیم. صربستان، مونته نگرو، فرانسه و آلمان از جمله این کشورها هستند. البته دعوت‌نامه‌هایی هم دریافت کرده‌ایم. چین یکی از کشورهایی است که تیم ملی ایران را به شرکت در تورنمنت بین‌المللی خود دعوت کرده است. این تورنمنت پیش از آغاز جام جهانی برگزار می‌شود.
سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه با حضور در این تورنمنت موافقت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در واقع این اولین برنامه‌ای که برای ملی‌پوشان مصوب شده است. برای کامل شدن برنامه‌ها باید پیگیر رایزنی‌های‌مان باشیم. تیم‌هایی که با آنها مذاکره داشته‌ایم همگی در جام جهانی حضور دارند. قصد داریم دیدارهای تدارکاتی خود را فقط مقابل این تیم‌ها برگزار کنیم.
شاهین طبع که پنجشنبه شب همراه با رامین طباطبایی رئیس ‌فدراسیون بسکتبال به چین سفر می‌کند تا ۲۵ اسفندماه در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی شرکت کند، ابراز امیدواری کرد که تیم ملی بسکتبال با قرعه خوبی مواجه شود.
وی گفت: گروه‌بندی تیم‌ها قاعدتاً بر اساس سیدبندی آنها انجام می‌شود. بنابراین ما حتماً در گروهی با حضور نماینده‌های آمریکا، آفریقا و اروپا قرار می‌گیریم. فقط امیدوارم قرعه خوبی نصیب‌مان شود. قاعدتاً همه تیم‌های حاضر در جام جهانی خوب هستند که سهمیه این رقابت‌ها را گرفته‌اند اما در سطح و کلاس بسکتبال همین تیم‌ها هم تفاوت‌هایی وجود دارد.
سرمربی تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: در هر شرایطی تیم ملی بسکتبال باید با بهترین آمادگی در مسابقات شرکت کند اما امیدوارم با تیم‌هایی هم‌گروه شویم که بتوانیم مقابل آنها نمایش خوبی داشته باشیم.
جام جهانی بسکتبال ۹ تا ۲۴ شهریورماه سال آینده به میزبانی چین برگزار می‌شود. ۳۲ کشور حاضر در این رقابت‌ها به این شرح هستند:
* قاره اروپا (۱۲ تیم): جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، لیتوانی، مونته نگرو، لهستان، روسیه، صربستان، اسپانیا، ترکیه
* قاره آمریکا (۷ تیم): آرژانتین، برزیل، کانادا، جمهوری دومینیکن، پورتوریکو، آمریکا، ونزوئلا
* قاره آسیا (۸ تیم): استرالیا، ایران، ژاپن، اردن، کره جنوبی، نیوزلند، فیلیپین، چین (میزبان)
* قاره آفریقا (۵ تیم): آفریقا، ساحل عاج، نیجریه، سنگال، تونس.