kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

محکومیت کشیش عالی‌رتبه و خزانه‌دار واتیکان به 6 سال زندان به جرم آزار جنسی کودکان

عالی‌رتبه‌ترین کشیش استرالیایی و عضو کالج کاردینال‌های کلیسای واتیکان به اتهام آزار جنسی و کودک‌آزاری، تحت محاکمه قرار گرفت و به شش سال حبس محکوم شد.



کاردینال «جرج پل» خزانه‌دار کلیسای واتیکان در استرالیا و عالی‌رتبه‌ترین کشیش استرالیایی و عضو کالج کاردینال‌های کلیسای واتیکان به جرم کودک‌آزاری، دیروز به شش سال حبس محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «پتر کید» قاضی دادگاه گفته «پل» اصلا ابراز پشیمانی نکرده است. این کاردینال که در زمینه انتخاب پاپ و مسایل مالی واتیکان نقش داشته، به آزار جنسی دو پسر در گروه کر کلیسای «سنت پاتریک» شهر «ملبورن» طی دهه ۱۹۹۰ میلادی محکوم شده است.
«کید» گفته که دادگاه ملبورن این حکم را در راستای جرایمی که صورت گرفته و نه علیه کلیسای کاتولیک، صادر کرده است.
رسوایی‌های اخلاقی در کلیسا‌های کاتولیک دست‌‌کم در یک ‌دهه گذشته همواره خبر‌ساز بوده است. این موضوع به ویژه در کلیساهای آلمان، افشاگری‌هایی را در زمینه سوءاستفاده از پسران به دنبال داشته است. افشای رسوایی‌های اخلاقی در کلیسای کاتولیک و تبلیغات ضدمذهبی، دو علت مهم کاهش حضور افراد در کلیسا بوده است.
چندی پیش هم اعلام شد که طبق تحقیقات دفتر دادستان کل ایالت‌ «ایلینوی» آمریکا، نزدیک به ۷۰۰ کشیش‌ ایالت مذکور به آزار جنسی کودکان متهم شده‌اند.