kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۶۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار شد


 
  قم- خبرنگار کیهان:
نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد
در این همایش معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) گزارشی از تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش و نیز اسامی برگزیدگان را اعلام کرد و گفت: حمایت از آثار پژوهشی بانوان و آثار برتر پژوهشی در عرصه زن و خانواده، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده و زمینه‌سازی افزایش مشارکت پژوهشگران و واحدهای پژوهشی در تولید علم و گسترش مرزهای دانش و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌های دینی در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی- انسانی به ویژه در عرصه زن و خانواده، از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.
ریحانه حقانی به آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش اشاره کرد و افزود: حدود 600 اثر به نخستین همایش ملی کتاب سال بانوان ارسال شد که 147 اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی و بعضاً ارزیابی تفصیلی مرحله دوم راه یافت و در نهایت 12 اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شد.
وی گفت: بیش از 100 استاد سطوح عالی از مراکز علمی گوناگون در ارزیابی آثار رسیده به این همایش در 11 رشته تخصصی همکاری کردند.
در این مراسم آثار برگزیده در سه بخش معرفی و مؤلفان آنها لوح تقدیر و هدایای خود را از دست آیت‌الله مکارم شیرازی دریافت کردند.
در بخش گروه علمی تاریخ، ناهید طیبی با اثر نقیب ابوجعفر یحیی بن ابی زید علوی در گروه کلیات و مراجع، فاطمه احمدی با اثر المعجم‌المفهرس به همراه متن و ترجمه نوین صحیفه سجادیه، در گروه فلسفه و کلام، سعیده سادات نبوی هاشمی با اثر انسان‌شناسی متکلمان امامیه بغداد (رساله دکتری) در گروه فلسفه و کلام، کتاب برهان نظم اثر فرح رامین از برگزیدگان آثار برتر بودند.